Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services

Descripción del Articulo

Workers and micro SMEs often lack time and attentional resources to acquire the technical and business skills necessary to increase productivity. Provide training for digital media is a possible solution to this problem as it adapts to the availability of time workers and employers and allows intera...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Moloche, Guillermo, Ramírez, Miguel J.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Nacional de Ingeniería
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/61
Enlace del recurso:https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:E-learning
PYME
Capacitación
Productividad
Curva del olvido
Microlearning
E-Learning
SMEs
Training
Productivity
Forgetting curve
id REVUNI_87f2428b104c265c70644f89f3fc67fc
oai_identifier_str oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/61
network_acronym_str REVUNI
network_name_str Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
repository_id_str
spelling Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity ServicesCostos de Información en Programas de Formación de Habilidades en Pymes: Un Experimento de Campo en Servicios PublicitariosMoloche, GuillermoRamírez, Miguel J.E-learningPYMECapacitaciónProductividadCurva del olvidoMicrolearningE-LearningSMEsTrainingProductivityForgetting curveMicrolearningWorkers and micro SMEs often lack time and attentional resources to acquire the technical and business skills necessary to increase productivity. Provide training for digital media is a possible solution to this problem as it adapts to the availability of time workers and employers and allows interactively customize the content so that learning is maximized. To test this hypothesis, we conducted an experimental evaluation using a randomized controlled trial in a Peruvian company advertising services to verify that, providing training intervention based on technologies of e -learning of second generation that is suited to the capabilities care and busy work schedule of employees of SMEs, the understanding of the content of training and labor productivity is increased.  Los trabajadores y microempresarios PYME a menudo carecen de tiempo y recursos atencionales para adquirir las habilidades técnicas y empresariales necesarias para aumentar su productividad. Ofrecer la capacitación por medios digitales es una posible solución a este problema, ya que se adecúa a la disponibilidad de tiempo de los trabajadores y empresarios y además permite personalizar interactivamente el contenido de tal forma que se maximiza el aprendizaje. Para comprobar esta hipótesis, llevamos a cabo una evaluación experimental por medio de un ensayo controlado aleatorizado en una empresa peruana de servicios publicitarios para verificar que, proporcionando una intervención de entrenamiento basado en tecnologías de e-learning de segunda generación que se adecúa a las capacidades de atención y la apretada agenda de trabajo de los colaboradores de PYME, se aumenta la comprensión de los contenidos de capacitación y la productividad laboral.Universidad Nacional de Ingeniería2016-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfaudio/mpegtext/htmlhttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6110.21754/tecnia.v26i2.61TECNIA; Vol. 26 No. 2 (2016); 88-98TECNIA; Vol. 26 Núm. 2 (2016); 88-982309-04130375-7765reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61/106https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61/507https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61/568Derechos de autor 2016 TECNIAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/612023-12-06T20:46:29Z
dc.title.none.fl_str_mv Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
Costos de Información en Programas de Formación de Habilidades en Pymes: Un Experimento de Campo en Servicios Publicitarios
title Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
spellingShingle Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
Moloche, Guillermo
E-learning
PYME
Capacitación
Productividad
Curva del olvido
Microlearning
E-Learning
SMEs
Training
Productivity
Forgetting curve
Microlearning
title_short Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
title_full Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
title_fullStr Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
title_full_unstemmed Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
title_sort Costs of Information in Skills Training Programs in Smes: A Field Experiment in Publicity Services
dc.creator.none.fl_str_mv Moloche, Guillermo
Ramírez, Miguel J.
author Moloche, Guillermo
author_facet Moloche, Guillermo
Ramírez, Miguel J.
author_role author
author2 Ramírez, Miguel J.
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv E-learning
PYME
Capacitación
Productividad
Curva del olvido
Microlearning
E-Learning
SMEs
Training
Productivity
Forgetting curve
Microlearning
topic E-learning
PYME
Capacitación
Productividad
Curva del olvido
Microlearning
E-Learning
SMEs
Training
Productivity
Forgetting curve
Microlearning
description Workers and micro SMEs often lack time and attentional resources to acquire the technical and business skills necessary to increase productivity. Provide training for digital media is a possible solution to this problem as it adapts to the availability of time workers and employers and allows interactively customize the content so that learning is maximized. To test this hypothesis, we conducted an experimental evaluation using a randomized controlled trial in a Peruvian company advertising services to verify that, providing training intervention based on technologies of e -learning of second generation that is suited to the capabilities care and busy work schedule of employees of SMEs, the understanding of the content of training and labor productivity is increased.  
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61
10.21754/tecnia.v26i2.61
url https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61
identifier_str_mv 10.21754/tecnia.v26i2.61
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61/106
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61/507
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/61/568
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 TECNIA
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 TECNIA
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
audio/mpeg
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de Ingeniería
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de Ingeniería
dc.source.none.fl_str_mv TECNIA; Vol. 26 No. 2 (2016); 88-98
TECNIA; Vol. 26 Núm. 2 (2016); 88-98
2309-0413
0375-7765
reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
instname:Universidad Nacional de Ingeniería
instacron:UNI
instname_str Universidad Nacional de Ingeniería
instacron_str UNI
institution UNI
reponame_str Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
collection Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1833562774509191168
score 13.932913
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).