To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology

Descripción del Articulo

The following essay proposes to seek reflection on some difficulties that have been happening in the school and social sphere, such as mistreatment of students and teachers,  technological harassment between schoolchildren, the absence of parental work or neglect emotional...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Arboccó de los Heros, Manuel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2180
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2180
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Humanismo pedagógico, el arte en la escuela, telepedagogía, educación emocional, tendencia actualizante.
Pedagogical humanism, the art in school, telepedagogy, emotional education, trend updating.
id REVUNIFE_ff96323139161b59c7b31b60f5f82fd4
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2180
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychologyPara que aflore lo mejor de nosotros: una mirada a la escuela desde la psicología humanísticaArboccó de los Heros, ManuelHumanismo pedagógico, el arte en la escuela, telepedagogía, educación emocional, tendencia actualizante.Pedagogical humanism, the art in school, telepedagogy, emotional education, trend updating.The following essay proposes to seek reflection on some difficulties that have been happening in the school and social sphere, such as mistreatment of students and teachers,  technological harassment between schoolchildren, the absence of parental work or neglect emotional of gifted students, and this from data that speaks of a significant group of children with a school phobia. In addition, it emphasizes the role of education and teachers as agents of change to improve the situation and try to regain joy and hope in addition to going to learn at school, assist to properly link us and be happy. The work is divided into 5 points as sections: a. introduction; b. present problems; c. what we should promote; d. to bring out the best in us; e. conclusion: regaining hope.El siguiente ensayo se propone buscar la reflexión sobre algunas dificultades que vienen sucediendo en el ámbito escolar y social, como son: el maltrato a los estudiantes y docentes, el acoso tecnológico entre escolares, la ausencia del trabajo paterno o el descuido emocional de los estudiantes y esto a raíz de datos que hablan de un grupo importante de niños con fobia a la escuela. Además, se enfatiza en el papel de la educación y de los maestros como agentes de cambio para mejorar la situación e intentar recobrar la alegría y la esperanza y, además de ir a aprender al colegio, asistir para vincularnos correctamente y ser felices. El trabajo está dividido en 5 puntos a manera de acápites: a. introducción; b. problemas presentes; c. lo quedebemos promover; d. para que aflore lo mejor de nosotros;  e. conclusión: recobrar la esperanza.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/218010.33539/educacion.2020.v26n1.2180Educación; Vol. 26 No. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 11-28Educación; Vol. 26 Núm. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 11-282708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2180/2247https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2180/2563info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/21802025-05-07T13:30:01Z
dc.title.none.fl_str_mv To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology
Para que aflore lo mejor de nosotros: una mirada a la escuela desde la psicología humanística
title To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology
spellingShingle To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology
Arboccó de los Heros, Manuel
Humanismo pedagógico, el arte en la escuela, telepedagogía, educación emocional, tendencia actualizante.
Pedagogical humanism, the art in school, telepedagogy, emotional education, trend updating.
title_short To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology
title_full To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology
title_fullStr To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology
title_full_unstemmed To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology
title_sort To bring out the best of us: a look at the school from humanistic psychology
dc.creator.none.fl_str_mv Arboccó de los Heros, Manuel
author Arboccó de los Heros, Manuel
author_facet Arboccó de los Heros, Manuel
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Humanismo pedagógico, el arte en la escuela, telepedagogía, educación emocional, tendencia actualizante.
Pedagogical humanism, the art in school, telepedagogy, emotional education, trend updating.
topic Humanismo pedagógico, el arte en la escuela, telepedagogía, educación emocional, tendencia actualizante.
Pedagogical humanism, the art in school, telepedagogy, emotional education, trend updating.
description The following essay proposes to seek reflection on some difficulties that have been happening in the school and social sphere, such as mistreatment of students and teachers,  technological harassment between schoolchildren, the absence of parental work or neglect emotional of gifted students, and this from data that speaks of a significant group of children with a school phobia. In addition, it emphasizes the role of education and teachers as agents of change to improve the situation and try to regain joy and hope in addition to going to learn at school, assist to properly link us and be happy. The work is divided into 5 points as sections: a. introduction; b. present problems; c. what we should promote; d. to bring out the best in us; e. conclusion: regaining hope.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-09-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2180
10.33539/educacion.2020.v26n1.2180
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2180
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2020.v26n1.2180
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2180/2247
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2180/2563
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 26 No. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 11-28
Educación; Vol. 26 Núm. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 11-28
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845071915101716480
score 13.392684
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).