Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
Descripción del Articulo
Student admission process in private high er education system determines the maintenance of diff erent college career off er. In this context, in this article a research that analyzed the current state of admission of students in the psychology of the SEK International University of Ecuador is repor...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/136 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Acceso a la universidad admisión de estudiantes universitarios carrera de psicología educación superior procesos de gestión comercial universitaria access to college admission college students psychology career higher education university business management processes |
id |
REVUNIFE_f05609432aa0e3a760a6dff623a7cf2a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/136 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" EcuadorIngreso de estudiantes al sistema educativo superior: estudio de caso de la carrera de Psicología de la Universidad Internacional SEK del EcuadorRamos, CarlosBarrios, AurelioParedes, LorenaSantillán, WashingtonAndrade, ShirleyGonzález, LinaAcceso a la universidadadmisión de estudiantes universitarioscarrera de psicologíaeducación superiorprocesos de gestión comercial universitariaaccess to collegeadmission college studentspsychology careerhigher educationuniversity business management processesStudent admission process in private high er education system determines the maintenance of diff erent college career off er. In this context, in this article a research that analyzed the current state of admission of students in the psychology of the SEK International University of Ecuador is reported. The method used in the research was a mixed type, in which a first quantitative phase evaluated socio demographic variables related to income students. In this stage, students answered a qualitative instrument. We worked with 100% of psychology students (23 women and 8 men). As a result of research variables related to the educational level of parents, school income, prepaid values and subjective constructions related to the current situation of the psychology are identified. The results are discussed in reference to the future steps to be done in order to improve the situation of admissions that was analyzed.El proceso de admisión de estudiantes al sistema de educación superior privado es el factor que determina la permanencia de las diferentes carreras ofertadas. En tal contexto, en el presente artículo se reporta una investigación que analizó el estado actual de admisión de estudiantes en la carrera de psicología de la Universidad Internacional SEK del Ecuador. El método seguido en la investigación fue de tipo mixto, con una primera fase cuantitativa, en donde se valoraron variables sociodemográficas relacionadas al ingreso de los estudiantes a la carrera. En la segunda etapa, los estudiantes respondieron a un instrumento de tipo cualitativo. Se trabajó con el 100% de estudiantes de psicología (23 mujeres y 8 hombres). Como resultados de la investigación se identifican variables relacionadas con el nivel educativo de los padres, colegio de ingreso, valores pagados previamente y construcciones subjetivas relacionadas con la situación actual de la carrera de psicología. Se discuten los resultados en referencia a las medidas futuras que se deben tomar para mejorar la situación de admisión de la carrera.Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2017-11-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/13610.33539/avpsicol.2017.v25n1.136Avances en Psicología; Vol. 25 No. 1 (2017): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 73-84Avances en Psicología; Vol. 25 Núm. 1 (2017): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 73-841812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136/102info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/1362023-05-03T20:17:04Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador Ingreso de estudiantes al sistema educativo superior: estudio de caso de la carrera de Psicología de la Universidad Internacional SEK del Ecuador |
title |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador |
spellingShingle |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador Ramos, Carlos Acceso a la universidad admisión de estudiantes universitarios carrera de psicología educación superior procesos de gestión comercial universitaria access to college admission college students psychology career higher education university business management processes |
title_short |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador |
title_full |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador |
title_fullStr |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador |
title_full_unstemmed |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador |
title_sort |
Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ramos, Carlos Barrios, Aurelio Paredes, Lorena Santillán, Washington Andrade, Shirley González, Lina |
author |
Ramos, Carlos |
author_facet |
Ramos, Carlos Barrios, Aurelio Paredes, Lorena Santillán, Washington Andrade, Shirley González, Lina |
author_role |
author |
author2 |
Barrios, Aurelio Paredes, Lorena Santillán, Washington Andrade, Shirley González, Lina |
author2_role |
author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Acceso a la universidad admisión de estudiantes universitarios carrera de psicología educación superior procesos de gestión comercial universitaria access to college admission college students psychology career higher education university business management processes |
topic |
Acceso a la universidad admisión de estudiantes universitarios carrera de psicología educación superior procesos de gestión comercial universitaria access to college admission college students psychology career higher education university business management processes |
description |
Student admission process in private high er education system determines the maintenance of diff erent college career off er. In this context, in this article a research that analyzed the current state of admission of students in the psychology of the SEK International University of Ecuador is reported. The method used in the research was a mixed type, in which a first quantitative phase evaluated socio demographic variables related to income students. In this stage, students answered a qualitative instrument. We worked with 100% of psychology students (23 women and 8 men). As a result of research variables related to the educational level of parents, school income, prepaid values and subjective constructions related to the current situation of the psychology are identified. The results are discussed in reference to the future steps to be done in order to improve the situation of admissions that was analyzed. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-11-26 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Investigación |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136 10.33539/avpsicol.2017.v25n1.136 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136 |
identifier_str_mv |
10.33539/avpsicol.2017.v25n1.136 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136/102 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
dc.source.none.fl_str_mv |
Avances en Psicología; Vol. 25 No. 1 (2017): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 73-84 Avances en Psicología; Vol. 25 Núm. 1 (2017): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 73-84 1812-9536 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846340216708661248 |
score |
13.4721 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).