Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador

Descripción del Articulo

Student admission process in private high er education system determines the maintenance of diff erent college career off er. In this context, in this article a research that analyzed the current state of admission of students in the psychology of the SEK International University of Ecuador is repor...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ramos, Carlos, Barrios, Aurelio, Paredes, Lorena, Santillán, Washington, Andrade, Shirley, González, Lina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/136
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Acceso a la universidad
admisión de estudiantes universitarios
carrera de psicología
educación superior
procesos de gestión comercial universitaria
access to college
admission college students
psychology career
higher education
university business management processes
id REVUNIFE_f05609432aa0e3a760a6dff623a7cf2a
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/136
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" EcuadorIngreso de estudiantes al sistema educativo superior: estudio de caso de la carrera de Psicología de la Universidad Internacional SEK del EcuadorRamos, CarlosBarrios, AurelioParedes, LorenaSantillán, WashingtonAndrade, ShirleyGonzález, LinaAcceso a la universidadadmisión de estudiantes universitarioscarrera de psicologíaeducación superiorprocesos de gestión comercial universitariaaccess to collegeadmission college studentspsychology careerhigher educationuniversity business management processesStudent admission process in private high er education system determines the maintenance of diff erent college career off er. In this context, in this article a research that analyzed the current state of admission of students in the psychology of the SEK International University of Ecuador is reported. The method used in the research was a mixed type, in which a first quantitative phase evaluated socio demographic variables related to income students. In this stage, students answered a qualitative instrument. We worked with 100% of psychology students (23 women and 8 men). As a result of research variables related to the educational level of parents, school income, prepaid values and subjective constructions related to the current situation of the psychology are identified. The results are discussed in reference to the future steps to be done in order to improve the situation of admissions that was analyzed.El proceso de admisión de estudiantes al sistema de educación superior privado es el factor que determina la permanencia de las diferentes carreras ofertadas. En tal contexto, en el presente artículo se reporta una investigación que analizó el estado actual de admisión de estudiantes en la carrera de psicología de la Universidad Internacional SEK del Ecuador. El método seguido en la investigación fue de tipo mixto, con una primera fase cuantitativa, en donde se valoraron variables sociodemográficas relacionadas al ingreso de los estudiantes a la carrera. En la segunda etapa, los estudiantes respondieron a un instrumento de tipo cualitativo. Se trabajó con el 100% de estudiantes de psicología (23 mujeres y 8 hombres). Como resultados de la investigación se identifican variables relacionadas con el nivel educativo de los padres, colegio de ingreso, valores pagados previamente y construcciones subjetivas relacionadas con la situación actual de la carrera de psicología. Se discuten los resultados en referencia a las medidas futuras que se deben tomar para mejorar la situación de admisión de la carrera.Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2017-11-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/13610.33539/avpsicol.2017.v25n1.136Avances en Psicología; Vol. 25 No. 1 (2017): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 73-84Avances en Psicología; Vol. 25 Núm. 1 (2017): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 73-841812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136/102info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/1362023-05-03T20:17:04Z
dc.title.none.fl_str_mv Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
Ingreso de estudiantes al sistema educativo superior: estudio de caso de la carrera de Psicología de la Universidad Internacional SEK del Ecuador
title Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
spellingShingle Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
Ramos, Carlos
Acceso a la universidad
admisión de estudiantes universitarios
carrera de psicología
educación superior
procesos de gestión comercial universitaria
access to college
admission college students
psychology career
higher education
university business management processes
title_short Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
title_full Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
title_fullStr Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
title_full_unstemmed Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
title_sort Student admission into higher education system: case study of Psychology career of "Universidad Internacional SEK" Ecuador
dc.creator.none.fl_str_mv Ramos, Carlos
Barrios, Aurelio
Paredes, Lorena
Santillán, Washington
Andrade, Shirley
González, Lina
author Ramos, Carlos
author_facet Ramos, Carlos
Barrios, Aurelio
Paredes, Lorena
Santillán, Washington
Andrade, Shirley
González, Lina
author_role author
author2 Barrios, Aurelio
Paredes, Lorena
Santillán, Washington
Andrade, Shirley
González, Lina
author2_role author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Acceso a la universidad
admisión de estudiantes universitarios
carrera de psicología
educación superior
procesos de gestión comercial universitaria
access to college
admission college students
psychology career
higher education
university business management processes
topic Acceso a la universidad
admisión de estudiantes universitarios
carrera de psicología
educación superior
procesos de gestión comercial universitaria
access to college
admission college students
psychology career
higher education
university business management processes
description Student admission process in private high er education system determines the maintenance of diff erent college career off er. In this context, in this article a research that analyzed the current state of admission of students in the psychology of the SEK International University of Ecuador is reported. The method used in the research was a mixed type, in which a first quantitative phase evaluated socio demographic variables related to income students. In this stage, students answered a qualitative instrument. We worked with 100% of psychology students (23 women and 8 men). As a result of research variables related to the educational level of parents, school income, prepaid values and subjective constructions related to the current situation of the psychology are identified. The results are discussed in reference to the future steps to be done in order to improve the situation of admissions that was analyzed.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-11-26
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Investigación
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136
10.33539/avpsicol.2017.v25n1.136
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136
identifier_str_mv 10.33539/avpsicol.2017.v25n1.136
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/136/102
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
dc.source.none.fl_str_mv Avances en Psicología; Vol. 25 No. 1 (2017): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 73-84
Avances en Psicología; Vol. 25 Núm. 1 (2017): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 73-84
1812-9536
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846340216708661248
score 13.4721
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).