Higher math skills: talented children and teenagers
Descripción del Articulo
This article refers to talent: specifying definitions, explanatory models and identification of the same. Subsequently, it focuses on mathematical talent: how it is conceptualized, the usefulness of its identification in educational institutions, the impo...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1168 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1168 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Diversidad, talento, matemáticas, habilidad, docente Diversity, talent, math, skill, teacher |
Sumario: | This article refers to talent: specifying definitions, explanatory models and identification of the same. Subsequently, it focuses on mathematical talent: how it is conceptualized, the usefulness of its identification in educational institutions, the importance of teachers’ knowledge of the diversity of students presented in the classroom, and then support creating an environment of true educational inclusion, considering the individuality of each student. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).