Autonomía universitaria y calidad de la enseñanza
Descripción del Articulo
Based on the historical fact that universities were created as autonomous institutions, this ¡¡rtide focuses on the relationship between excellence in higher education and university autonomy. At the same time, this article supports that excellence is achieved thr...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2063 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2063 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Autonomía universitaria, liberalismo, valores públicos, excelencia académica, adoctrinamiento político, fundamentalismo religioso, poder del dinero, estipulación. University autonomy, liberalism, public values, academic excellence, political indoctrination, religious fundamentalism, power of money, stipulation. |
| Sumario: | Based on the historical fact that universities were created as autonomous institutions, this ¡¡rtide focuses on the relationship between excellence in higher education and university autonomy. At the same time, this article supports that excellence is achieved through the development of the fundamental values inherent to the university institution, such as academic excellence and public values of a constitutional democracy. Then it presents how política! indoctrination, religious fundamentalism, and the power of money are the three forces that seek to disempower universities. Since autonomy is what enables universities to develop their own values, it is necessary to defend them from these three forces. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).