Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.

Descripción del Articulo

The research arises from the need to demonstrate that advertising with a priming effect can improve the domain of the vision and mission of an educational institution in students ofbasic education, specifically in their conceptions of social projection, environmental care and humanistic lea...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Suárez Luna, Julio César, Centurión Larrea, Ángel Johel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2201
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales.
Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes.
id REVUNIFE_bb2613075bab4464bbd38ff2ea9c0d7d
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2201
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.Publicidad con efecto priming para mejorar el dominio de la visión y misión de una institución educativa lambayecana, 2019.Suárez Luna, Julio CésarCenturión Larrea, Ángel JohelEducación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales.Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes.The research arises from the need to demonstrate that advertising with a priming effect can improve the domain of the vision and mission of an educational institution in students ofbasic education, specifically in their conceptions of social projection, environmental care and humanistic learning. Its objective was to determine the effects of priming in advertisingaimed at improving the domain of institutional purposes. The design was experimental, and the population, students of the VII cycle of EBR. The techniques used were the observationrecord and the survey, and descriptive statistics for information processing. The results show that advertising with a priming effect improves vision mastery, 25% more in the experimentalgroup than in the control group, and regarding the mission of the institution, the level of mastery is maintained.La investigación surge por la necesidad de demostrar que la publicidad con efecto priming puede mejorar el dominio de la visión y misión de una institución educativa en estudiantesde educación básica, específicamente en sus concepciones de proyección social, el cuidado del medio ambiente y aprendizaje humanístico. Su objetivo fue determinar los efectos delpriming en publicidad orientada a mejorar el dominio de propósitos institucionales. El diseño fue experimental, y la población, estudiantes del VII ciclo de EBR. Como técnicas se utilizaron, el registro de observación y la encuesta, y la estadística descriptiva para el procesamiento de la información. Los resultados arrojan que la publicidad con efecto priming mejora eldominio de la visión, 25% más en el grupo experimental respecto del grupo control, y en cuanto a la misión de la institución, el nivel de dominio se mantiene.UNIFE2018-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/220110.33539/comunife.2018.n18.2201Comunifé; Vol. 18 No. XVIII (2018): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 57-63Comunifé; Vol. 18 Núm. XVIII (2018): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 57-632708-63991810-6994reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201/2278Derechos de autor 2018 Julio César Suárez Luna, Ángel Johel Centurión Larreainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/22012022-03-29T11:38:50Z
dc.title.none.fl_str_mv Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
Publicidad con efecto priming para mejorar el dominio de la visión y misión de una institución educativa lambayecana, 2019.
title Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
spellingShingle Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
Suárez Luna, Julio César
Educación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales.
Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes.
title_short Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
title_full Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
title_fullStr Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
title_full_unstemmed Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
title_sort Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
dc.creator.none.fl_str_mv Suárez Luna, Julio César
Centurión Larrea, Ángel Johel
author Suárez Luna, Julio César
author_facet Suárez Luna, Julio César
Centurión Larrea, Ángel Johel
author_role author
author2 Centurión Larrea, Ángel Johel
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales.
Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes.
topic Educación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales.
Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes.
description The research arises from the need to demonstrate that advertising with a priming effect can improve the domain of the vision and mission of an educational institution in students ofbasic education, specifically in their conceptions of social projection, environmental care and humanistic learning. Its objective was to determine the effects of priming in advertisingaimed at improving the domain of institutional purposes. The design was experimental, and the population, students of the VII cycle of EBR. The techniques used were the observationrecord and the survey, and descriptive statistics for information processing. The results show that advertising with a priming effect improves vision mastery, 25% more in the experimentalgroup than in the control group, and regarding the mission of the institution, the level of mastery is maintained.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201
10.33539/comunife.2018.n18.2201
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201
identifier_str_mv 10.33539/comunife.2018.n18.2201
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201/2278
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Julio César Suárez Luna, Ángel Johel Centurión Larrea
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Julio César Suárez Luna, Ángel Johel Centurión Larrea
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNIFE
publisher.none.fl_str_mv UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Comunifé; Vol. 18 No. XVIII (2018): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 57-63
Comunifé; Vol. 18 Núm. XVIII (2018): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 57-63
2708-6399
1810-6994
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843803192139186176
score 12.93831
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).