Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.
Descripción del Articulo
The research arises from the need to demonstrate that advertising with a priming effect can improve the domain of the vision and mission of an educational institution in students ofbasic education, specifically in their conceptions of social projection, environmental care and humanistic lea...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2201 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales. Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes. |
id |
REVUNIFE_bb2613075bab4464bbd38ff2ea9c0d7d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2201 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019.Publicidad con efecto priming para mejorar el dominio de la visión y misión de una institución educativa lambayecana, 2019.Suárez Luna, Julio CésarCenturión Larrea, Ángel JohelEducación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales.Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes.The research arises from the need to demonstrate that advertising with a priming effect can improve the domain of the vision and mission of an educational institution in students ofbasic education, specifically in their conceptions of social projection, environmental care and humanistic learning. Its objective was to determine the effects of priming in advertisingaimed at improving the domain of institutional purposes. The design was experimental, and the population, students of the VII cycle of EBR. The techniques used were the observationrecord and the survey, and descriptive statistics for information processing. The results show that advertising with a priming effect improves vision mastery, 25% more in the experimentalgroup than in the control group, and regarding the mission of the institution, the level of mastery is maintained.La investigación surge por la necesidad de demostrar que la publicidad con efecto priming puede mejorar el dominio de la visión y misión de una institución educativa en estudiantesde educación básica, específicamente en sus concepciones de proyección social, el cuidado del medio ambiente y aprendizaje humanístico. Su objetivo fue determinar los efectos delpriming en publicidad orientada a mejorar el dominio de propósitos institucionales. El diseño fue experimental, y la población, estudiantes del VII ciclo de EBR. Como técnicas se utilizaron, el registro de observación y la encuesta, y la estadística descriptiva para el procesamiento de la información. Los resultados arrojan que la publicidad con efecto priming mejora eldominio de la visión, 25% más en el grupo experimental respecto del grupo control, y en cuanto a la misión de la institución, el nivel de dominio se mantiene.UNIFE2018-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/220110.33539/comunife.2018.n18.2201Comunifé; Vol. 18 No. XVIII (2018): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 57-63Comunifé; Vol. 18 Núm. XVIII (2018): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 57-632708-63991810-6994reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201/2278Derechos de autor 2018 Julio César Suárez Luna, Ángel Johel Centurión Larreainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/22012022-03-29T11:38:50Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019. Publicidad con efecto priming para mejorar el dominio de la visión y misión de una institución educativa lambayecana, 2019. |
title |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019. |
spellingShingle |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019. Suárez Luna, Julio César Educación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales. Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes. |
title_short |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019. |
title_full |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019. |
title_fullStr |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019. |
title_full_unstemmed |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019. |
title_sort |
Advertising with priming effect to improve the mastery of vision and mission of a lambayecana educational institution, 2019. |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Suárez Luna, Julio César Centurión Larrea, Ángel Johel |
author |
Suárez Luna, Julio César |
author_facet |
Suárez Luna, Julio César Centurión Larrea, Ángel Johel |
author_role |
author |
author2 |
Centurión Larrea, Ángel Johel |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales. Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes. |
topic |
Educación, memoria implícita, programa experimental, efecto priming, propósitos institucionales. Education, implicit memory, experimental program, priming effect, institutional purposes. |
description |
The research arises from the need to demonstrate that advertising with a priming effect can improve the domain of the vision and mission of an educational institution in students ofbasic education, specifically in their conceptions of social projection, environmental care and humanistic learning. Its objective was to determine the effects of priming in advertisingaimed at improving the domain of institutional purposes. The design was experimental, and the population, students of the VII cycle of EBR. The techniques used were the observationrecord and the survey, and descriptive statistics for information processing. The results show that advertising with a priming effect improves vision mastery, 25% more in the experimentalgroup than in the control group, and regarding the mission of the institution, the level of mastery is maintained. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201 10.33539/comunife.2018.n18.2201 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201 |
identifier_str_mv |
10.33539/comunife.2018.n18.2201 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2201/2278 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Julio César Suárez Luna, Ángel Johel Centurión Larrea info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Julio César Suárez Luna, Ángel Johel Centurión Larrea |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunifé; Vol. 18 No. XVIII (2018): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 57-63 Comunifé; Vol. 18 Núm. XVIII (2018): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 57-63 2708-6399 1810-6994 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843803192139186176 |
score |
12.93831 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).