Psychometric properties of the Life Skills Test in a sample of young mexicans

Descripción del Articulo

The aim of the present study was the adaptation and evaluation of the psychometric properties of the life skills test in young Mexicans. Sample, 275 young students of upper secondary education and undergraduate degree, 43.6% of the Centro Universitario del Sur, 37.8% Centro Universitario de los Vall...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Santana Campas, Marco Antonio, Ramos Santana, Claudia María, Arellano Montoya, Rosa Elena, Molina del Río, Jahaziel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1193
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1193
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Habilidades para la vida, jóvenes, estudiantes, psicometría
Life skills, youth, students, psychometry
Descripción
Sumario:The aim of the present study was the adaptation and evaluation of the psychometric properties of the life skills test in young Mexicans. Sample, 275 young students of upper secondary education and undergraduate degree, 43.6% of the Centro Universitario del Sur, 37.8% Centro Universitario de los Valles, and 18.5% of upper secondary education of the University of Guadalajara of the state of Jalisco, México. The 30.5 males and 69.5% women, the range between 16 and 29 years, ME 20 and 2.39. As for the occupation, 90.9% referred to be a student, 8.7% studied and worked and. 4% studied and home. Instrument: Life skills Test. Results. They demonstrate that the life skills test has adequate psychometric properties in this population, so it is an appropriate instrument to measure life skills in young Mexicans.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).