Consideraciones para desarrollar una estrategia de fidelidad
Descripción del Articulo
The article intends to develop a loyalty strategy. That means having several loyal customers in order to continue leading the market for satisfying the needs, expectations and the commitment of the company. Current consumers are more demanding and ask for&nbs...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1840 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/1840 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estrategia de fidelización, valor agregado del producto, la opinión de los clientes externos e internos, legislación, la demanda. Loyalty strategy, product added value, external and internal customers’ opinion, legislation, demand. |
| Sumario: | The article intends to develop a loyalty strategy. That means having several loyal customers in order to continue leading the market for satisfying the needs, expectations and the commitment of the company. Current consumers are more demanding and ask for better quality and better products and services. According to Henry Assael (1998), being aware of theconsumer’s psychographic, demographic, behavioral and geographic characteristics is necessary in order to design the strategy. The proposal also includes designing the different formsof communication, taking into account the pertinent legislation, and mainly following the ethical code and not presenting deceitful advertising, and considering the new virtual media |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).