Evaluación de las competencias en el nivel universitario: Una mirada retrospectiva y actual

Descripción del Articulo

The present article presents a summary of the competence approach developments in the Superior Education . First, the determined factors which influenced in the paradigm change for universities since 2000areanalyzed. Then, it developedthe meaningofeducationbasedincompetencesandtheneedofa continuous...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Aliaga Murray, Nelly
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1440
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1440
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Evaluación de las competencias, modelos, métodos e instrumentos, educación superior.
Competence evaluation, models, methods and instruments, superior education .
Descripción
Sumario:The present article presents a summary of the competence approach developments in the Superior Education . First, the determined factors which influenced in the paradigm change for universities since 2000areanalyzed. Then, it developedthe meaningofeducationbasedincompetencesandtheneedofa continuous evaluation which assures the achievement of the competence. lt is emphasized in the conceptual and methodological aspects of the competence evaluation. Likewise, the elements to consider when starting the evaluation actions by competences, as the competence definition process, the elaboration of models, methods, strategies and reliable meansforthe performance evaluation of the professional training, are reviewed.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).