Exportación Completada — 

Intercultural pedagogical practices

Descripción del Articulo

This article describes the process of development of tools and pedagogical practices in intercultural educational contexts through a project of connection between the Early Childhood Education School of Bernardo O’Higgins University and the Guillermo Vide...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Farías Délano, Andrea Cristina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1179
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1179
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación inicial, interculturalidad, prácticas pedagógica
Pre-school, intercultural, pedagogical practices
Descripción
Sumario:This article describes the process of development of tools and pedagogical practices in intercultural educational contexts through a project of connection between the Early Childhood Education School of Bernardo O’Higgins University and the Guillermo Videla kindergarten in Santiago de Chile. This initiative is based on the need to support the work of the institutions in new educational realities in a systematic way and according to their own needs. As a result, a work proposal is  obtained that concerns coconstruction criteria, development of self-learning practices for the educational community and contextualization of the strategies implemented in intercultural contexts.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).