Infants with Down Syndrome in inclusive education
Descripción del Articulo
The research begins with a review of the literature on the importance of inclusive schooling for infants with Down syndrome over the past five years, as well as the needs and characteristics that it presents. In the same way we will see the functions and the educa...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2367 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2367 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Escuela inclusiva, infantes con Síndrome de Down, intervención, integración, sociedad, barreras Inclusive school, infants with Down Syndrome, intervention, integration, society, barriers. |
Sumario: | The research begins with a review of the literature on the importance of inclusive schooling for infants with Down syndrome over the past five years, as well as the needs and characteristics that it presents. In the same way we will see the functions and the educational methods that the inclusive school will take in the intervention and integration of these students to achieve an adequate development for their learning applying a positive development of the institutions in educational and professional fields becoming an inclusive society, breaking all kinds of barriers and imposedexclusions. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).