La comprensión lectora: una variable significativa de la calidad educativa

Descripción del Articulo

This article focuses on the releVance of comprehensive reading throughout the history of education, and on which has been the trend in our country. This paper describes, from a psycholinguistic and pedagogical approach, how reading comprehension is unders...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Aliaga Murray, Nelly
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2070
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2070
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprensión lectora, lingüística del texto, metacognición, memoria.
Reading comprehension, text linguistic, metacognition, memory.
Descripción
Sumario:This article focuses on the releVance of comprehensive reading throughout the history of education, and on which has been the trend in our country. This paper describes, from a psycholinguistic and pedagogical approach, how reading comprehension is understood nowadays focusing on how the text intervenes in the allocation of meaning and the importanceof metacognitive processes, as well as the memory functions in the cognitive process of the reading comprehension.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).