Epistemological axiology in scientific research practices according to the philosophy of science by Thomas Kuhn

Descripción del Articulo

This article starts from the recognition of epistemic valuation standards in scientific researchpractices, both in the stage of normal science and in the stage of scientific revolution according toThomas Kuhn, showing not only relations of axioms, methods and technics, but also relations ofobjective...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gómez Navarro, Ángel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/978
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/978
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Axiology, epistemology, values, theories, paradigm, science, justification.
Axiología, epistemología, valores, teoría, paradigma, ciencia, justificación
Descripción
Sumario:This article starts from the recognition of epistemic valuation standards in scientific researchpractices, both in the stage of normal science and in the stage of scientific revolution according toThomas Kuhn, showing not only relations of axioms, methods and technics, but also relations ofobjectives, interests and values. Intervening epistemic values are classified and studied in orderto set their corresponding justification based on Kuhn’s epistemological considerations, whopresents the values within the context of evaluation and selection of the best scientific theory forthe construction of relevant scientific knowledge.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).