Educación para los ciudadanos del siglo XXI: la educación colaborativa y emprendedora

Descripción del Articulo

This article is a reflection on the characteristics that the author considersessential for the education of the XXI century citizens.The development of ideas begins by mentioning the fourth pillar ofeducation: “Learning to be” of Delors Report (1996), as substantialprecedent to address this issue. T...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bautista Pizarro, Sisi
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1021
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1021
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Entrepreneurial education, collaborative education, citizenship, human freedom
Educación emprendedora, educación colaborativa, ciudadanía, libertad humana
Descripción
Sumario:This article is a reflection on the characteristics that the author considersessential for the education of the XXI century citizens.The development of ideas begins by mentioning the fourth pillar ofeducation: “Learning to be” of Delors Report (1996), as substantialprecedent to address this issue. Then the author reflects about thecurrent need for collaborative and entrepreneurial education foraysinto the lives of learners-citizens of XXI century, as applications ofhuman freedom.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).