Sistema de creencias de alumnos acerca de su desempeño social y académico al ingresar a la universidad

Descripción del Articulo

This article explores the role of beliefs in students that enter university. The author claims that beliefs serve not only as determinant of the interpretation of everyday affairs but also as a source for social and personal interaction, and in the process of decision- making. Beli...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Salas Blas, Edwin
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2006
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2872
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2872
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Psicología educativa
creencias
alumnos que ingresan a la universidad
Educational psychology
beliefs
entering university students
Descripción
Sumario:This article explores the role of beliefs in students that enter university. The author claims that beliefs serve not only as determinant of the interpretation of everyday affairs but also as a source for social and personal interaction, and in the process of decision- making. Beliefs have been grouped in four: beliefs about one self and the beliefs about professors; and beliefs about peers. The data discussed in the article was obtained in a previous research conducted by the author.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).