¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?

Descripción del Articulo

We propose to consider different aspects that also result important ones in human beings for a good process of teaching - learning. Actually, the new discipline called neuroeducation are nurturing us of a lot of contents which help to all teachers to comprehend th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Fuentes Romero, Tiffany Kate
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1339
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Neuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias.
Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies.
id REVUNIFE_3d22358a90ed225fa3bed7c0277df9c5
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/1339
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?¿Qué nos brinda la neuroeducación para un mejor proceso enseñanza - aprendizaje?Fuentes Romero, Tiffany KateNeuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias.Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies.We propose to consider different aspects that also result important ones in human beings for a good process of teaching - learning. Actually, the new discipline called neuroeducation are nurturing us of a lot of contents which help to all teachers to comprehend these processes and regard on several situations of one person. We do not focus on education only in school even without contents which are proposed in class. Now, we must expand our vision in relation to the student, the social and familiar environment. What and how others factors are really involved with the student since our position as teachers, however, we are responsible and engaged to provide an integral and transversal education, that generate as an outcome: individuals of integrity, independence, intelligence, and with a high ability of solving problems.Proponemos tomar en cuenta diferentes aspectos que también resultan importantes en el ser humano para el buen proceso de enseñanza - aprendizaje. En la actualidad, la nueva disciplina llamada neuroeducación nos está nutriendo de muchos contenidos que ayuda a todos los docentes a comprender estos procesos y considerar diversas situaciones de una persona, ya no nos enfocamos en que la educación se da sólo en la escuela ni con los contenidos que se proponen en una clase; ahora debemos ampliar nuestra visión con relación a un estudiante, su entorno social y familiar. Qué otros factores en realidad están interviniendo en el estudiante y cómo, desde nuestra posición docente estamos llamados y comprometidos a dar una educación integral y transversal; que nos genere, como resultado, personas íntegras, autónomas, inteligentes y con una alta capacidad para la resolución de problemas.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/133910.33539/educacion.2018.v24n2.1339Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 205-209Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 205-2092708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339/1293Derechos de autor 2018 Tiffany Kate Fuentes Romeroinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/13392021-10-28T19:01:38Z
dc.title.none.fl_str_mv ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
¿Qué nos brinda la neuroeducación para un mejor proceso enseñanza - aprendizaje?
title ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
spellingShingle ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
Fuentes Romero, Tiffany Kate
Neuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias.
Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies.
title_short ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
title_full ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
title_fullStr ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
title_full_unstemmed ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
title_sort ¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
dc.creator.none.fl_str_mv Fuentes Romero, Tiffany Kate
author Fuentes Romero, Tiffany Kate
author_facet Fuentes Romero, Tiffany Kate
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Neuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias.
Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies.
topic Neuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias.
Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies.
description We propose to consider different aspects that also result important ones in human beings for a good process of teaching - learning. Actually, the new discipline called neuroeducation are nurturing us of a lot of contents which help to all teachers to comprehend these processes and regard on several situations of one person. We do not focus on education only in school even without contents which are proposed in class. Now, we must expand our vision in relation to the student, the social and familiar environment. What and how others factors are really involved with the student since our position as teachers, however, we are responsible and engaged to provide an integral and transversal education, that generate as an outcome: individuals of integrity, independence, intelligence, and with a high ability of solving problems.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339
10.33539/educacion.2018.v24n2.1339
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2018.v24n2.1339
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339/1293
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Tiffany Kate Fuentes Romero
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Tiffany Kate Fuentes Romero
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 205-209
Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 205-209
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846340230323372032
score 13.380661
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).