¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?
Descripción del Articulo
We propose to consider different aspects that also result important ones in human beings for a good process of teaching - learning. Actually, the new discipline called neuroeducation are nurturing us of a lot of contents which help to all teachers to comprehend th...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1339 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Neuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias. Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies. |
id |
REVUNIFE_3d22358a90ed225fa3bed7c0277df9c5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1339 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning?¿Qué nos brinda la neuroeducación para un mejor proceso enseñanza - aprendizaje?Fuentes Romero, Tiffany KateNeuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias.Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies.We propose to consider different aspects that also result important ones in human beings for a good process of teaching - learning. Actually, the new discipline called neuroeducation are nurturing us of a lot of contents which help to all teachers to comprehend these processes and regard on several situations of one person. We do not focus on education only in school even without contents which are proposed in class. Now, we must expand our vision in relation to the student, the social and familiar environment. What and how others factors are really involved with the student since our position as teachers, however, we are responsible and engaged to provide an integral and transversal education, that generate as an outcome: individuals of integrity, independence, intelligence, and with a high ability of solving problems.Proponemos tomar en cuenta diferentes aspectos que también resultan importantes en el ser humano para el buen proceso de enseñanza - aprendizaje. En la actualidad, la nueva disciplina llamada neuroeducación nos está nutriendo de muchos contenidos que ayuda a todos los docentes a comprender estos procesos y considerar diversas situaciones de una persona, ya no nos enfocamos en que la educación se da sólo en la escuela ni con los contenidos que se proponen en una clase; ahora debemos ampliar nuestra visión con relación a un estudiante, su entorno social y familiar. Qué otros factores en realidad están interviniendo en el estudiante y cómo, desde nuestra posición docente estamos llamados y comprometidos a dar una educación integral y transversal; que nos genere, como resultado, personas íntegras, autónomas, inteligentes y con una alta capacidad para la resolución de problemas.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/133910.33539/educacion.2018.v24n2.1339Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 205-209Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 205-2092708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339/1293Derechos de autor 2018 Tiffany Kate Fuentes Romeroinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/13392021-10-28T19:01:38Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning? ¿Qué nos brinda la neuroeducación para un mejor proceso enseñanza - aprendizaje? |
title |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning? |
spellingShingle |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning? Fuentes Romero, Tiffany Kate Neuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias. Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies. |
title_short |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning? |
title_full |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning? |
title_fullStr |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning? |
title_full_unstemmed |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning? |
title_sort |
¿What does neuroeducation provide us for a better process – teaching – learning? |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Fuentes Romero, Tiffany Kate |
author |
Fuentes Romero, Tiffany Kate |
author_facet |
Fuentes Romero, Tiffany Kate |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Neuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias. Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies. |
topic |
Neuroeducación, enseñanza, aprendizaje, educación, estrategias. Neuroeducation, teaching, learning, education, strategies. |
description |
We propose to consider different aspects that also result important ones in human beings for a good process of teaching - learning. Actually, the new discipline called neuroeducation are nurturing us of a lot of contents which help to all teachers to comprehend these processes and regard on several situations of one person. We do not focus on education only in school even without contents which are proposed in class. Now, we must expand our vision in relation to the student, the social and familiar environment. What and how others factors are really involved with the student since our position as teachers, however, we are responsible and engaged to provide an integral and transversal education, that generate as an outcome: individuals of integrity, independence, intelligence, and with a high ability of solving problems. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339 10.33539/educacion.2018.v24n2.1339 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n2.1339 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1339/1293 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Tiffany Kate Fuentes Romero info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Tiffany Kate Fuentes Romero |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 205-209 Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 205-209 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846340230323372032 |
score |
13.380661 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).