Music therapy in neuroeducation for the learning of social skills of students with asd in an Inclusive context

Descripción del Articulo

Music therapy is an alternative therapy by which music and its ele- ments  are  intended  to improve  the  quality  of  life  of  the  person, whether  physical,  social,  em...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Castro Ronald, Arantza, Rojas Melgarejo, Arlette, Vásquez Grados, Gimena, Condori Taza, Nathaly Nisida, Zamora Galarza, Marie Laura Leonor, Mendoza Carrasco, Mariella Victoria, Aliaga Cruz, Rosaelvira
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2890
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2890
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Musicoterapia
Neuroeducación
Espectro autismo
habilidades sociales
Inclusión
Music therapy
Neuroeducation
Autism spectrum
social skills
Inclusion
Descripción
Sumario:Music therapy is an alternative therapy by which music and its ele- ments  are  intended  to improve  the  quality  of  life  of  the  person, whether  physical,  social,  emotional  or intellectual. This  technique can be applied in hospitals, clinics, rehabilitation centers, and edu- cational centers, especially in children at high risk and with disabi- lities. Music is beneficial to counteract the effects of epilepsy, pain, anxiety,  recovery  and  provide  sensory balance. To  use  music  the- rapy, information must be collected from the group or person who is going to be intervened as therapeutic support, in this way it will be  possible  to  define  the  objectives  and  intervention  methods  of the planned and established sessions. Using music as a therapeutic technique  in  students  with  a  diagnosis  of Autism  Spectrum,  helps them optimize different brain areas; that will be reflected in impro- ving and activating the areas involved in learning, in psychological, social  and  behavioral  areas,  leveling  the  amount  of  neurotransmi- tters, which helps the person to stay in a state of satisfaction, rela- xation and pleasure; evidencing favorable changes in relationships with other people; in communication with their environment and in the expression of feelings, in order to be effectively included in the educational and social field.  
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).