Creativity: teaching tools for teachers

Descripción del Articulo

Creativity as a teaching strategy it is essential in all teaching work. It is one of the most original manifestations of the human being, this implies the integration of basic cognitive processes and higher cognitive processes for the achievement of new i...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Camargo Zamata, Paulina Marisol
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1184
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1184
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrategia didáctica, creatividad, pensamiento convergente, pensamiento divergente
Teaching strategy, creativity, convergent thinking, divergent thinking
Descripción
Sumario:Creativity as a teaching strategy it is essential in all teaching work. It is one of the most original manifestations of the human being, this implies the integration of basic cognitive processes and higher cognitive processes for the achievement of new ideas, that is, the ability to analyze, assess and solve different situations that are show in the life of human being.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).