The pedagogy of love and tenderness in the hospital classrooms of Peru
Descripción del Articulo
The approach of the Pedagogy of tenderness and love is called to analyze and take other paradigms; such as the study and development of social skills and interpersonal aspects; this pedagogy, mainly mentions, that tenderness should be considered as a virtue, as an...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2048 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2048 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Pedagogía hospitalaria, ternura, amor, aprendizaje. Hospital pedagogy, tenderness, love, learning. |
Sumario: | The approach of the Pedagogy of tenderness and love is called to analyze and take other paradigms; such as the study and development of social skills and interpersonal aspects; this pedagogy, mainly mentions, that tenderness should be considered as a virtue, as an essential factor in our educational, family and professional practice. The Pedagogy of Tenderness and the Pedagogy of the Hospital are closely linked and linked with the attention to the human being, in its most vulnerable stages. Thus, in Pedagogy Hospital is applied, Pedagogy of Tenderness as a didactic strategy, which helps the student - patient is more eager to learn and in turn improve their quality of life during the process and time of hospitalization. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).