La teoría de las inteligencias múltiples ¿práctica docente en la educación del Perú?
Descripción del Articulo
The present article starts from a problematic one as a result of the results obtained in the Evaluation Cenal de Estudiantes 2015 (ECE 2015), realized by the Unit of Measurement of the Educational Quality (UMC) of the MINEDU. Reveals that second grade st...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1154 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1154 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Inteligencia, inteligencia múltiple, estrategia de enseñanza – aprendizaje Intelligence, multiple intelligence, teaching - learning strategy |
Sumario: | The present article starts from a problematic one as a result of the results obtained in the Evaluation Cenal de Estudiantes 2015 (ECE 2015), realized by the Unit of Measurement of the Educational Quality (UMC) of the MINEDU. Reveals that second grade students perform satisfactorily in the areas of reading and mathematics below 50%. It leads to various concerns in an effort to understand, analyze what actions are not being considered in teaching practice, which makes learners do not reflect the interest and mastery of knowledge. Howard Gardner's theory of multiple intelligences contributes to a broader view of human potentialities, which for many years remained a narrow concept of intelligence. Also, its implication in school contexts. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).