Exportación Completada — 

Media observatories as instruments of media literacy teaching

Descripción del Articulo

There is little doubt. In spite of the fact that we all live in the so called Network society, tradicional systems do That is why tradicional spaces for formal education should be completed by o ther actors which con tribute to media literacy teachjng. One of them is the m...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Herrera Damas, Susana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2007
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1995
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/1995
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Observatorios de medios, educación en medios, alfabetización mediática.
Media observatoring, Media Education, Media Literacy Teaching
Descripción
Sumario:There is little doubt. In spite of the fact that we all live in the so called Network society, tradicional systems do That is why tradicional spaces for formal education should be completed by o ther actors which con tribute to media literacy teachjng. One of them is the media observatory, a recent but growing realiry in Latín America. The objective of this arcicle is describing the peculiariry of this mechanism and specifying the instruments that allow this formarive rask. First, we will make a brief reference of media literacy teaching need
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).