Media observatories as instruments of media literacy teaching
Descripción del Articulo
There is little doubt. In spite of the fact that we all live in the so called Network society, tradicional systems do That is why tradicional spaces for formal education should be completed by o ther actors which con tribute to media literacy teachjng. One of them is the m...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2007 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1995 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/1995 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Observatorios de medios, educación en medios, alfabetización mediática. Media observatoring, Media Education, Media Literacy Teaching |
Sumario: | There is little doubt. In spite of the fact that we all live in the so called Network society, tradicional systems do That is why tradicional spaces for formal education should be completed by o ther actors which con tribute to media literacy teachjng. One of them is the media observatory, a recent but growing realiry in Latín America. The objective of this arcicle is describing the peculiariry of this mechanism and specifying the instruments that allow this formarive rask. First, we will make a brief reference of media literacy teaching need |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).