Play in math learning

Descripción del Articulo

Learning outcomes are increasingly impacted by social interactions. All these theories provide important benefits for math teaching. The Behavioral Theory highlights practice, effort, and feedback in order to increase learning and memory. The Cognitive Theory –associated with comprehension and The C...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vásquez Yépez, Fernanda Alexandra
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1768
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1768
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje, retroalimentación, actualización continua, juego, herramientas.
Learning, feedback, continuous updating, play, tools.
Descripción
Sumario:Learning outcomes are increasingly impacted by social interactions. All these theories provide important benefits for math teaching. The Behavioral Theory highlights practice, effort, and feedback in order to increase learning and memory. The Cognitive Theory –associated with comprehension and The Constructivist Theory– considers the ability of children to adapt to and learn from their environment. In the educational field, play is a key tool for optimal learning.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).