Emotional intelligence as a predictor of perceived social support among spanish undergraduates

Descripción del Articulo

The goal of this research is to analyze the predictive capacity of emotional intelligence on perceived social support. 380 Psychology students completed the Trait Meta Mood Scale (TMMS-24, Salovey, Mayer, Goldman, Turvey, & Palfai, 1995) and the Multidimensional Scale&n...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Hidalgo-Fuentes, Sergio, Sospedra-Baeza, María Josefa, Martínez-Álvarez, Isabel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2351
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2351
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:inteligencia emocional, apoyo social percibido, educación superior
emotional intelligence, perceived social support, higher education
Descripción
Sumario:The goal of this research is to analyze the predictive capacity of emotional intelligence on perceived social support. 380 Psychology students completed the Trait Meta Mood Scale (TMMS-24, Salovey, Mayer, Goldman, Turvey, & Palfai, 1995) and the Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS, Zimet, Dahlem, Zimet, & Farley, 1988). Hierarchical regression analyses show that emotional intelligence is a significant predictor of the three dimensions of perceived social support. The importance of a correctly development of the components of emotional intelligence in university students is highlighted in order to increase their perception of social support, which would have an impact on an increase in physical and psychological well-being.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).