Emotional intelligence as a predictor of perceived social support among spanish undergraduates
Descripción del Articulo
The goal of this research is to analyze the predictive capacity of emotional intelligence on perceived social support. 380 Psychology students completed the Trait Meta Mood Scale (TMMS-24, Salovey, Mayer, Goldman, Turvey, & Palfai, 1995) and the Multidimensional Scale&n...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2351 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2351 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | inteligencia emocional, apoyo social percibido, educación superior emotional intelligence, perceived social support, higher education |
Sumario: | The goal of this research is to analyze the predictive capacity of emotional intelligence on perceived social support. 380 Psychology students completed the Trait Meta Mood Scale (TMMS-24, Salovey, Mayer, Goldman, Turvey, & Palfai, 1995) and the Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS, Zimet, Dahlem, Zimet, & Farley, 1988). Hierarchical regression analyses show that emotional intelligence is a significant predictor of the three dimensions of perceived social support. The importance of a correctly development of the components of emotional intelligence in university students is highlighted in order to increase their perception of social support, which would have an impact on an increase in physical and psychological well-being. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).