Vinculación entre los estilos de aprendizaje y enseñanza para el logro de un aprendizaje significativo

Descripción del Articulo

The present article aims to evaluate some theoretical fundamentals and a brief bibliography review about some conceptualizations of the Teaching and Learning Styles constructs in the last decades, the close link among both variables has the purpose of generating a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Huanca Hancco, Ana Lizbeth
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1143
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1143
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estilos de aprendizaje, estilos de enseñanza, estrategias de aprendizaje, diferencias individuales, aprendizaje significativo
Learning styles, teaching styles, learning strategies, individual differences, significant learning
Descripción
Sumario:The present article aims to evaluate some theoretical fundamentals and a brief bibliography review about some conceptualizations of the Teaching and Learning Styles constructs in the last decades, the close link among both variables has the purpose of generating a self-reflection in the teachers about their own pedagogical practices based on the theory of different individuals so as to guarantee a quality teaching and a significant learning. Furthermore, a first teacher's task will be to identify which of the four styles of learning predominates in his class group, to adapt his own style of teaching according to the students learning styles, giving them the tools and strategies for the achievement of the educational objectives, thus avoiding educational failure. 
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).