Vinculación entre los estilos de aprendizaje y enseñanza para el logro de un aprendizaje significativo
Descripción del Articulo
The present article aims to evaluate some theoretical fundamentals and a brief bibliography review about some conceptualizations of the Teaching and Learning Styles constructs in the last decades, the close link among both variables has the purpose of generating a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1143 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1143 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estilos de aprendizaje, estilos de enseñanza, estrategias de aprendizaje, diferencias individuales, aprendizaje significativo Learning styles, teaching styles, learning strategies, individual differences, significant learning |
Sumario: | The present article aims to evaluate some theoretical fundamentals and a brief bibliography review about some conceptualizations of the Teaching and Learning Styles constructs in the last decades, the close link among both variables has the purpose of generating a self-reflection in the teachers about their own pedagogical practices based on the theory of different individuals so as to guarantee a quality teaching and a significant learning. Furthermore, a first teacher's task will be to identify which of the four styles of learning predominates in his class group, to adapt his own style of teaching according to the students learning styles, giving them the tools and strategies for the achievement of the educational objectives, thus avoiding educational failure. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).