Los fractales en la enseñanza-aprendizaje de la concepción dinámica del concepto de límite de una sucesión: una propuesta didáctica para estudiantes de Bachillerato General Unificado (BGU)
Descripción del Articulo
The objective of the present research was to design didactic tasks for the teaching-learning of the dynamic conception of the concept of limit of a sequence for students of Bachillerato General Unificado (BGU) through the use of fractals. The research is based on the Piagetian construct called Genet...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica |
Repositorio: | UNH-Revistas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/43 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/43 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teoría APOE límite de una sucesión fractales APOS theory limit of a sequence fractals |
Sumario: | The objective of the present research was to design didactic tasks for the teaching-learning of the dynamic conception of the concept of limit of a sequence for students of Bachillerato General Unificado (BGU) through the use of fractals. The research is based on the Piagetian construct called Genetic Decomposition (GD) and on the Action-Process-Object-Object-Scheme (APOE) theory; it also considers the difficulties associated with the teaching and learning process of the concept of limit, as well as the numerical and symbolic representation systems. It has a qualitative approach, a descriptive level of depth. The final product of this work was a set of tasks framed in the constructs and mechanism of APOE theory that allow BGU students to deduce in terms of the limit of a sequence the dimensions of fractals such as the Set of Cantor, Koch's Snowflake, Carpet and Sierpinski's Triangle. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).