Exportación Completada — 

Espacio de trabajo matemático idóneo de un profesor universitario con respecto a la derivada de una función real

Descripción del Articulo

The teacher's work and practice in the classroom provide us with information about the mathematical workspaces that the mathematics teacher provides. In this research report we reflect on the ideal Mathematical Workspace (MWS) of a university professor. The ideal MWS is concerned with studying...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Carrillo Lara, Flor Isabel, Julian Trujillo, Edwin Cristian
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional de Huancavelica
Repositorio:UNH-Revistas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unh.edu.pe:article/145
Enlace del recurso:https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/145
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:trabajo matemático
profesor universitario
derivada
mathematical work
university professor
derivative
Descripción
Sumario:The teacher's work and practice in the classroom provide us with information about the mathematical workspaces that the mathematics teacher provides. In this research report we reflect on the ideal Mathematical Workspace (MWS) of a university professor. The ideal MWS is concerned with studying the mathematical activity that the teacher promotes in the classroom when working on a class session on the subject of the derivative. Based on the case study method as a valuable research tool, which records the teacher's behavior involved in the studied phenomenon.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).