Actividades sobre gráficos estadísticos propuestas en libros de texto de Educación Primaria
Descripción del Articulo
This paper describes the results of the activities on statistical graphics in a complete series of mathematics textbooks for primary education in Peru. The research follows a qualitative methodology, at a descriptive level, and as a method of data collection we have used content analysis. The sample...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica |
| Repositorio: | UNH-Revistas |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/77 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/77 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Sumario: | This paper describes the results of the activities on statistical graphics in a complete series of mathematics textbooks for primary education in Peru. The research follows a qualitative methodology, at a descriptive level, and as a method of data collection we have used content analysis. The sample corresponds to six primary school textbooks, one per level, which belong to those delivered by the Ministry of Education to public schools, chosen for their wide diffusion in the Peruvian territory. The results show disparity among the various activities, with a predominance of calculating and explaining. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).