Indeterminate limits: a digitally mediated experience with university students

Descripción del Articulo

This report shows a sequence of two tasks using tables of values and graphs to mobilize the notion of indeterminate limits in a mathematics course with first cycle students of a university in Lima-Peru. As theoretical framework we consider the Theory of Semiotic Representation Records and the method...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Julian Trujillo, Cristian, Carrillo Lara, Flor Isabel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Nacional de Huancavelica
Repositorio:UNH-Revistas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unh.edu.pe:article/62
Enlace del recurso:https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/62
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Límite indeterminado
mediación tecnológica
Teoría de registro de representación semiótica
Indeterminate limit
technological mediation
Semiotic Representation Register Theory
Descripción
Sumario:This report shows a sequence of two tasks using tables of values and graphs to mobilize the notion of indeterminate limits in a mathematics course with first cycle students of a university in Lima-Peru. As theoretical framework we consider the Theory of Semiotic Representation Records and the methodology is qualitative. The Casio fx-991 ClassWiz calculator is used as a medium. In the students' productions, we analyze how they coordinate semiotic representation registers. In addition, the results reveal thatthey coordinate natural language, algebraic, tabular and graphic registers. They also show the relevanceof the digital technology used.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).