Hyperactivity and academic performance in students from southern Peru
Descripción del Articulo
The objective of the study is to determine the academic performance of schoolchildren with hyperactivity. A descriptive quantitative methodology was used. The results revealed a high level of hyperactivity in the students. It was concluded that it is necessary to approach hyperactivity in a differen...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica |
Repositorio: | UNH-Revistas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/292 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/rio/article/view/292 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Enseñanza estudiantes aprendizaje colegio educación Teaching students learning school education |
Sumario: | The objective of the study is to determine the academic performance of schoolchildren with hyperactivity. A descriptive quantitative methodology was used. The results revealed a high level of hyperactivity in the students. It was concluded that it is necessary to approach hyperactivity in a different way to ensure meaningful learning. It is recommended to implement specific strategies to improve academic performance in students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).