OBSTÁCULOS Y ERRORES EN EL APRENDIZAJE DEL CONCEPTO DE FUNCIÓN EN LOS ESTUDIANTES DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL MICAELA BASTIDAS DE APURÍMAC
Descripción del Articulo
        Objective:To identify obstacles and errors that manifest students of the National University of Apurimac –Micaela Bastidasregarding the use of different representations of the function concept. Method:Descriptive study with non-experimental design of simple descriptive type. The collection of inform...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2015 | 
| Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica | 
| Repositorio: | UNH-Revistas | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/73 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/73 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | obstáculos errores función obstacles errors function | 
| Sumario: | Objective:To identify obstacles and errors that manifest students of the National University of Apurimac –Micaela Bastidasregarding the use of different representations of the function concept. Method:Descriptive study with non-experimental design of simple descriptive type. The collection of information was done through a questionnaire composed of 9 open questions, a sample of 99 students from different careers of the University. Results:Students prevail with the conception of function as an equation. There is a better performance when they work with an algebraic expression that can be evaluated; when they are working in other forms of representation show difficulties to carry out coordination and conversions. Conclusion:It was identified the obstacle of epistemological and cognitive type related to the consideration that a function must be written by a single algebraic expression; and didactic obstacle of non-reversibility of the conversion that does not allow them to carry out conversions in the opposite direction. The errors found concern the association of a function with a formula or a regular curve, and the assessmentmade on the basis of this similarity they may have with other type functions. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            