OBSTÁCULOS Y ERRORES EN EL APRENDIZAJE DEL CONCEPTO DE FUNCIÓN EN LOS ESTUDIANTES DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL MICAELA BASTIDAS DE APURÍMAC
Descripción del Articulo
Objective:To identify obstacles and errors that manifest students of the National University of Apurimac –Micaela Bastidasregarding the use of different representations of the function concept. Method:Descriptive study with non-experimental design of simple descriptive type. The collection of inform...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica |
Repositorio: | UNH-Revistas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/73 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/73 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | obstáculos errores función obstacles errors function |
Sumario: | Objective:To identify obstacles and errors that manifest students of the National University of Apurimac –Micaela Bastidasregarding the use of different representations of the function concept. Method:Descriptive study with non-experimental design of simple descriptive type. The collection of information was done through a questionnaire composed of 9 open questions, a sample of 99 students from different careers of the University. Results:Students prevail with the conception of function as an equation. There is a better performance when they work with an algebraic expression that can be evaluated; when they are working in other forms of representation show difficulties to carry out coordination and conversions. Conclusion:It was identified the obstacle of epistemological and cognitive type related to the consideration that a function must be written by a single algebraic expression; and didactic obstacle of non-reversibility of the conversion that does not allow them to carry out conversions in the opposite direction. The errors found concern the association of a function with a formula or a regular curve, and the assessmentmade on the basis of this similarity they may have with other type functions. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).