Secuencia didáctica para la creación de situaciones problema en gestión de datos
Descripción del Articulo
The purpose of this research is to propose a didactic sequence for practicing elementary school teachers, which will allow them to create problem situations to trigger data management processes. The theoretical framework used is the Statistical Thinking approach in empirical research by Wild and Pha...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica |
Repositorio: | UNH-Revistas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/30 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/30 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Situación problema estadística descriptiva ciclo PPDAC secuencia didáctica Problem situation descriptive statistics PPDAC cycle didactic sequence |
Sumario: | The purpose of this research is to propose a didactic sequence for practicing elementary school teachers, which will allow them to create problem situations to trigger data management processes. The theoretical framework used is the Statistical Thinking approach in empirical research by Wild and Phannkuch (1999). The basis of our strategy for the creation of problem situations is the first dimension proposed by this approach, the empirical research cycle or PPDAC cycle. The methodology to be used in this research is qualitative and seeks to validate the proposed didactic sequence. We have a first version of the didactic sequence, which will be implemented with a group of teachers who have followed strengthening workshops that include knowledge of the PPDAC cycle. This will allow us to validate the effectiveness of the proposal and make the necessary adjustments in the sequence. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).