Consideraciones de Merleau-Pontyan en la educación matemática: los focos de investigación evidenciados entre 2013 y 2017
Descripción del Articulo
Considering a discussion, under the prism of the Phenomenology of Perception developed by Maurice Merleau-Ponty (1908-1961), it is possible to observe that Mathematics Education has shown interest in the postulates of this philosopher through the research being carried out in the Brazilian territory...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica |
| Repositorio: | UNH-Revistas |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/117 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/117 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educación Matemática creatividad en las clases de matemáticas actividad con radicales abductive reasoning creativity in mathematics classes activity with radicals |
| Sumario: | Considering a discussion, under the prism of the Phenomenology of Perception developed by Maurice Merleau-Ponty (1908-1961), it is possible to observe that Mathematics Education has shown interest in the postulates of this philosopher through the research being carried out in the Brazilian territory. In order to identify the research approach, based on Merleau-Ponty's postulates and in the area of Mathematics Education, we elaborated a study that allows us to visualize the research scenario of the last five years regarding the use of this philosopher as a theoretical reference. The research has a qualitative approach and the data production is carried out through a documentary analysis. The results showed the existence of three research axes: the student, the teacher and teaching, being the teacher the research axis with more evidence in the works considered so far. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).