Didactics of university research
Descripción del Articulo
Researching based on context is feasible and reliable. Young university students enter their previous knowledge through a teaching of research teachers. University Law 30220 encourages and promotes research, it is the task of the university, family and society to merge purposes from the basic educat...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1461 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1461 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | didáctica investigación pensamiento crítico creativo y reflexivo didactics research critical creative and reflective thinking |
Sumario: | Researching based on context is feasible and reliable. Young university students enter their previous knowledge through a teaching of research teachers. University Law 30220 encourages and promotes research, it is the task of the university, family and society to merge purposes from the basic education classrooms. How to awaken interest in research? Through readings; however, it is paradoxical. Today, there are endless factors about scientific understanding. Require reading practice to develop research topics. Likewise, the didactics of research with critical, creative and reflective thinking guidelines consolidate the process of understanding teaching and learning between teacher and student in the field of quantitative and qualitative sciences. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).