The phenomenological-hermeneutic method of Gadamer. Some contributions to the approach of the circle of understanding

Descripción del Articulo

Gadamer's phenomenological-hermeneutic method has been used in various disciplines for the analysis and interpretation of texts. This article explores Gadamer's phenomenological-hermeneutic method and its application in the approach of the circle of understanding. Contributions such as the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rosales-Veítia, José, Mujica López, Ángel, Camacho Guzmán, Yheisa
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional Federico Villarreal
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Federico Villarreal
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistas.unfv.edu.pe:article/1741
Enlace del recurso:https://revistas.unfv.edu.pe/RCV/article/view/1741
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Gadamer
hermenéutica
metodología
interpretación
comprensión
interpretation
understanding
hermeneutics
methodology
Descripción
Sumario:Gadamer's phenomenological-hermeneutic method has been used in various disciplines for the analysis and interpretation of texts. This article explores Gadamer's phenomenological-hermeneutic method and its application in the approach of the circle of understanding. Contributions such as the fusion of horizons and the importance of tradition in interpretation are presented. The objective is to identify some contributions that contribute to enriching the approach of the circle of understanding by offering conceptual and methodological tools to analyze and intervene in the processes of reading and interpreting texts.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).