Digital Marketing in Tourism Companies of the Central Region of Peru
Descripción del Articulo
The objective of the study was to determine the perception of the level of use of digital marketing in collaborators of tourism companies in the Central Region of Peru. The research approach was quantitative, the study design was non-experimental, cross-sectional, descriptive, the level of the resea...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional del Centro de Perú |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.uncp.edu.pe:article/1713 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/1713 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Marketing digital Región Centro Perú Tarma Region Center Peru |
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Digital Marketing in Tourism Companies of the Central Region of Peru Marketing Digital (MD) en Empresas Turísticas de la Región Centro del Perú (RCP)Orihuela Ponciano, Andrea SoledadParedes Pérez, Marco Antonio JoséPalomino Crispin, Antonio EleodoroRojas Guere, Oscar RaúlMarketing digitalRegión CentroPerúTarmaMarketing digitalRegion CenterPeruTarmaThe objective of the study was to determine the perception of the level of use of digital marketing in collaborators of tourism companies in the Central Region of Peru. The research approach was quantitative, the study design was non-experimental, cross-sectional, descriptive, the level of the research was descriptive, developed based on the perspective of Selman (2017)) which had 12 items, the dimensions were functionality flow, feedback and loyalty, the sample consisted of 13 tourism companies and 120 collaborators. The main result was that tourist establishments in the central regions of Peru make medium use of digital marketing as a business strategy.El objetivo del estudio fue determinar la percepción del nivel de uso del marketing digital en colaboradores de empresas turísticas de la región del Centro del Perú. El enfoque de investigación fue cuantitativo, diseño del estudio fue no experimental transversal descriptivo, el nivel de la investigación fue descriptivo, desarrollado en base a la perspectiva de Selman (2017) el cual tuvo 12 ítems, las dimensiones fueron flujo funcionalidad, feedback y fidelización, la muestra estuvo conformada por 13 empresas turísticas, de las cuelas se encuestaron a 120 colaboradores. El resultado principal fue que los establecimientos turísticos en la regios central del Perú hacen un uso medio del marketing digital como estrategia empresarial.Comité de Investigación de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional del Centro del Perú2023-01-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/171310.26490/uncp.sl.2023.7.1.1713RSocialium; Vol. 7 No. 1 (2023): Society, education and media.; 102-116Socialium; Vol. 7 Núm. 1 (2023): Sociedad, educación y medios ; 102-1162706-605310.26490/uncp.sl.2023.7.1.reponame:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perúinstname:Universidad Nacional del Centro de Perúinstacron:UNCPspahttps://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/1713/1961https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/1713/1962Derechos de autor 2023 Andrea Soledad Orihuela Ponciano, Marco Antonio José Paredes Pérez, Antonio Eleodoro Palomino Crispin, Oscar Raúl Rojas Guerehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.uncp.edu.pe:article/17132024-01-31T02:58:18Z |
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