Aprendizaje basado en proyectos en el logro de competencias investigativas de estudiantes en tiempos de COVID-19
Descripción del Articulo
The objective of this study was to determine the influence of Project-based learning (PBL) as a learning strategy on the achievement of research competencies of students in the fifth cycle of Mathematics, Computing and Informatics Professional Career in the Faculty of Education Science at National U...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional del Centro de Perú |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.uncp.edu.pe:article/1903 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/horizontedelaciencia/article/view/1903 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje basado el proyectos competencias investigativas enseñanza aprendizaje Project-based learning research skills teaching learning |
Sumario: | The objective of this study was to determine the influence of Project-based learning (PBL) as a learning strategy on the achievement of research competencies of students in the fifth cycle of Mathematics, Computing and Informatics Professional Career in the Faculty of Education Science at National University of Huancavelica. The scientific method, development tests and a technical report were used to obtain the results. It was found that the application of PBL had a positive and significant influence on the achievement of the research competencies of the students, who moved from the pre-formal domain level to the resolution domain, and reached the receptive domain level in terms of technological investigative competencies; However, none reached the strategic level. These findings suggest that PBL can be an effective strategy to improve learning and the achievement of research competencies in students |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).