Influence of relationship marketing on the organizational results of private educational institutions of Lima metropolitan area (Perú)

Descripción del Articulo

This research pretends to determine the application of relationship marketing to obtain best organizational results in three private educational institutions. For this, relationship marketing was approached from the following perspectives: Customer loyalty, use of information systems and development...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Salas Canales, Hugo Jesús
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional del Altiplano
Repositorio:Revistas Universidad Nacional del Altiplano
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:huajsapata.unap.edu.pe:article/122
Enlace del recurso:https://huajsapata.unap.edu.pe/index.php/ria/article/view/122
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Relationship marketing
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La presente investigación pretende determinar de qué manera se ha aplicado el marketing relacional en tres instituciones educativas privadas de Lima Metropolitana, y cómo ello ha impactado en la obtención de mejores resultados organizacionales. Para ello, se abordó el marketing relacional desde las siguientes perspectivas: Fidelización de clientes, uso de sistemas de información y desarrollo de una cultura de servicio. El tipo de investigación fue descriptiva y se encuestó a los directivos de las instituciones educativas privadas de Lima Metropolitana, específicamente de los distritos de San Juan de Miraflores, San Martín de Porres y Puente Piedra, concluyendo que existe un impacto positivo del marketing relacional en los resultados organizacionales.
description This research pretends to determine the application of relationship marketing to obtain best organizational results in three private educational institutions. For this, relationship marketing was approached from the following perspectives: Customer loyalty, use of information systems and development of service culture. The type of research was descriptive and the managers of the private educational institutions located in San Juan de Miraflores, San Martín de Porres and Puente Piedra were surveyed, concluding that there is a positive impact of relationship marketing on organizational results.
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