Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015

Descripción del Articulo

The aim of the study was econometrically measure the returns to education of heads of households in the region of Puno, based on the National Household Survey 2011–2015. The results using Mincer theory and methodology Heckman, show that there are positive and significant returns attributed to the edu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Paredes Mamani, René Paz, Quilla Manrique, Juan Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Nacional del Altiplano
Repositorio:Revistas Universidad Nacional del Altiplano
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:huajsapata.unap.edu.pe:article/86
Enlace del recurso:https://huajsapata.unap.edu.pe/index.php/ria/article/view/86
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Returns to education
Mincer equation
methodology Heckman
Retornos a la educación
Ecuación Mincer
Metodología de Heckman
id REVUNAP_2e727f55211b614e290b6dc6d807a41b
oai_identifier_str oai:huajsapata.unap.edu.pe:article/86
network_acronym_str REVUNAP
repository_id_str
network_name_str Revistas Universidad Nacional del Altiplano
spelling Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015Retornos a la educación de los jefes de hogar en la Región de Puno, 2011-2015Paredes Mamani, René Paz Quilla Manrique, Juan Carlos Returns to educationMincer equationmethodology HeckmanRetornos a la educaciónEcuación MincerMetodología de HeckmanThe aim of the study was econometrically measure the returns to education of heads of households in the region of Puno, based on the National Household Survey 2011–2015. The results using Mincer theory and methodology Heckman, show that there are positive and significant returns attributed to the education of household heads, ie, a higher level of education there is greater economic compensation per hour worked. For each additional year of education, an additional increase of 12.36% in salary would be generated. According to the levels of educational attainment, household heads with no education would get a return of S/. 1.20 per hour with primary education S/. 2.24 per hour with secondary education S/. 3.36 per hour, non-university higher education S/. 5.54 hour with university education S/. 8.24 per hour and graduate S/. 10.92 per hour. El objetivo del estudio fue medir econométricamente los retornos de la educación de los jefes de hogar de la región de Puno, en base a la Encuesta Nacional de Hogares 2011-2015. Los resultados utilizando la teoría de Mincer y la metodología de Heckman, muestran que existen retornos positivos y significativos atribuidos a la educación de los jefes de hogar, es decir, a mayor nivel de educación existe una mayor retribución económica por hora trabajada. Por cada año de educación adicional, se generaría un incremento adicional de 12,36% en el salario.  Según, los niveles de educación alcanzado, los jefes de hogar sin educación obtendría un retorno de S/. 1,20 por hora, con educación primaria S/. 2,24 por hora, con educación secundaria S/. 3,36 por hora, educación superior no universitaria S/. 5,54 hora, con educación superior universitaria S/. 8.24 por hora y con post grado S/. 10,92 por hora. Universidad Nacional del Altiplano de Puno2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://huajsapata.unap.edu.pe/index.php/ria/article/view/86Revista de Investigaciones Altoandinas; Vol. 18 No. 4 (2016); 449-458Revista de Investigaciones Altoandinas; Vol. 18 Núm. 4 (2016); 449-4582313-29572306-8582reponame:Revistas Universidad Nacional del Altiplanoinstname:Universidad Nacional del Altiplanoinstacron:UNAPspahttps://huajsapata.unap.edu.pe/index.php/ria/article/view/86/77Copyright (c) 2020 Revista de Investigaciones Altoandinasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-10-07T15:14:24Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015
Retornos a la educación de los jefes de hogar en la Región de Puno, 2011-2015
title Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015
spellingShingle Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015
Paredes Mamani, René Paz
Returns to education
Mincer equation
methodology Heckman
Retornos a la educación
Ecuación Mincer
Metodología de Heckman
title_short Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015
title_full Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015
title_fullStr Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015
title_full_unstemmed Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015
title_sort Returns to the education of the heads of home in the Region of Puno, 2011–2015
dc.creator.none.fl_str_mv Paredes Mamani, René Paz
Quilla Manrique, Juan Carlos
author Paredes Mamani, René Paz
author_facet Paredes Mamani, René Paz
Quilla Manrique, Juan Carlos
author_role author
author2 Quilla Manrique, Juan Carlos
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Returns to education
Mincer equation
methodology Heckman
Retornos a la educación
Ecuación Mincer
Metodología de Heckman
topic Returns to education
Mincer equation
methodology Heckman
Retornos a la educación
Ecuación Mincer
Metodología de Heckman
dc.description.none.fl_txt_mv The aim of the study was econometrically measure the returns to education of heads of households in the region of Puno, based on the National Household Survey 2011–2015. The results using Mincer theory and methodology Heckman, show that there are positive and significant returns attributed to the education of household heads, ie, a higher level of education there is greater economic compensation per hour worked. For each additional year of education, an additional increase of 12.36% in salary would be generated. According to the levels of educational attainment, household heads with no education would get a return of S/. 1.20 per hour with primary education S/. 2.24 per hour with secondary education S/. 3.36 per hour, non-university higher education S/. 5.54 hour with university education S/. 8.24 per hour and graduate S/. 10.92 per hour.
El objetivo del estudio fue medir econométricamente los retornos de la educación de los jefes de hogar de la región de Puno, en base a la Encuesta Nacional de Hogares 2011-2015. Los resultados utilizando la teoría de Mincer y la metodología de Heckman, muestran que existen retornos positivos y significativos atribuidos a la educación de los jefes de hogar, es decir, a mayor nivel de educación existe una mayor retribución económica por hora trabajada. Por cada año de educación adicional, se generaría un incremento adicional de 12,36% en el salario.  Según, los niveles de educación alcanzado, los jefes de hogar sin educación obtendría un retorno de S/. 1,20 por hora, con educación primaria S/. 2,24 por hora, con educación secundaria S/. 3,36 por hora, educación superior no universitaria S/. 5,54 hora, con educación superior universitaria S/. 8.24 por hora y con post grado S/. 10,92 por hora.
description The aim of the study was econometrically measure the returns to education of heads of households in the region of Puno, based on the National Household Survey 2011–2015. The results using Mincer theory and methodology Heckman, show that there are positive and significant returns attributed to the education of household heads, ie, a higher level of education there is greater economic compensation per hour worked. For each additional year of education, an additional increase of 12.36% in salary would be generated. According to the levels of educational attainment, household heads with no education would get a return of S/. 1.20 per hour with primary education S/. 2.24 per hour with secondary education S/. 3.36 per hour, non-university higher education S/. 5.54 hour with university education S/. 8.24 per hour and graduate S/. 10.92 per hour.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://huajsapata.unap.edu.pe/index.php/ria/article/view/86
url https://huajsapata.unap.edu.pe/index.php/ria/article/view/86
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://huajsapata.unap.edu.pe/index.php/ria/article/view/86/77
dc.rights.none.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista de Investigaciones Altoandinas
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista de Investigaciones Altoandinas
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional del Altiplano de Puno
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional del Altiplano de Puno
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigaciones Altoandinas; Vol. 18 No. 4 (2016); 449-458
Revista de Investigaciones Altoandinas; Vol. 18 Núm. 4 (2016); 449-458
2313-2957
2306-8582
reponame:Revistas Universidad Nacional del Altiplano
instname:Universidad Nacional del Altiplano
instacron:UNAP
reponame_str Revistas Universidad Nacional del Altiplano
collection Revistas Universidad Nacional del Altiplano
instname_str Universidad Nacional del Altiplano
instacron_str UNAP
institution UNAP
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1712974421059174400
score 13.955691
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).