Identidad cultural y lingüística de estudiantes de educación básica: una revisión sistemática
Descripción del Articulo
        An emotion of identity, expressed in the diversity of cultural manifestations, represents the feeling of belonging to a community or group; This article explores information about the identity reality of basic education students with their cultural and linguistic heritage, and examines proposals dev...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2024 | 
| Institución: | Universidad Nacional Autónoma de Huanta | 
| Repositorio: | Puriq | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:ojs2.www.revistas.unah.edu.pe:article/700 | 
| Enlace del recurso: | https://www.revistas.unah.edu.pe/index.php/puriq/article/view/700 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | identidad cultura legua originaria culture original league identidade liga original | 
| Sumario: | An emotion of identity, expressed in the diversity of cultural manifestations, represents the feeling of belonging to a community or group; This article explores information about the identity reality of basic education students with their cultural and linguistic heritage, and examines proposals developed by researchers to strengthen said identity; The information search was carried out in Google Scholar, Scielo and Dialnet with the descriptor “cultural and linguistic identity of basic education students”; extracting information from the last five years (2019 – 2024), the results of which show that the culture and language of minority communities or human groups are at risk of disappearing, taking with them an entire living culture; In conclusion, to rescue and preserve the hereditary cultural legacy, it is necessary and essential to implement relevant strategies from schools and other institutions. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            