El soporte institucional para la investigación y su relación con la generación del conocimiento en las universidades mexicanas
Descripción del Articulo
The purpose of this article is to present the relationship between the type of university with its institutional support for research, members of the National System of Researchers and full-time professors, with respect to the number of publications they carry out and the journals they produce. The...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
| Repositorio: | Revista educa UMCH |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/232 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/232 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | producción académica análisis estadístico generación de conocimiento científico Academic production Statistical analysis Generation of scientific knowledge |
| Sumario: | The purpose of this article is to present the relationship between the type of university with its institutional support for research, members of the National System of Researchers and full-time professors, with respect to the number of publications they carry out and the journals they produce. The study seeks to test the hypothesis that there is a direct correlation between the number of National System Researchers members and full-time professors with the remuneration of knowledge generated by universities. Thus, the study updates data from the measurement of universities in these areas from 2005 to 2010 to see their evolution in 2014 and 2019. This allows generating an interpretation of the level of impact of institutional support for the real generation of knowledge in the country. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).