Psychometric adaptation of the Frydenberg and Lewis test “Adolescent Coping Scales” to a group of school students in metropolitan Lima
Descripción del Articulo
The aim of the current study was to perform a psychometric adaptation of the Frydenberg and Lewis’s test “Adolescent Coping Scales” (ACS). Participants were 1.236 students, male and female, from different socio-economic level, high, middle and low. Their ages ranged from 14 to 17 years old. Results...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2002 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/876 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/876 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | psychometric adaptation coping adolescence adaptación psicométrica afrontamiento adolescencia |
Sumario: | The aim of the current study was to perform a psychometric adaptation of the Frydenberg and Lewis’s test “Adolescent Coping Scales” (ACS). Participants were 1.236 students, male and female, from different socio-economic level, high, middle and low. Their ages ranged from 14 to 17 years old. Results of all the scores for the ACS Lima were shown to be reliable. It was also concluded that this test has construct validity, due to the item-test correlation for every scales demonstrataed to be significant, and factor analysis showed that the 18 scales that form the ACS are to conform the adapted version of this test for our environment, including specific items in some cases. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).