Psychological burnout syndrome in elementary school teachers in metropolitan Lima
Descripción del Articulo
        This research studies the psychological burnout syndrome on a sample of 264 elementary school teachers. Three components of the syndrome are analyzed: emotional exhaustion, depersonalization and lack of self-fulfillment. Results indicate that 43% of teachers are prone to develop the syndrome in a sh...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2002 | 
| Institución: | Universidad de Lima | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/842 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/842 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | psychological burnout teacher elementary school desgaste psíquico maestro escuela primaria | 
| Sumario: | This research studies the psychological burnout syndrome on a sample of 264 elementary school teachers. Three components of the syndrome are analyzed: emotional exhaustion, depersonalization and lack of self-fulfillment. Results indicate that 43% of teachers are prone to develop the syndrome in a short lapse of time. The components of the syndrome are discussed and related to sociodemographic variables in which the teachers are immersed. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            