Psychological burnout syndrome in elementary school teachers in metropolitan Lima

Descripción del Articulo

This research studies the psychological burnout syndrome on a sample of 264 elementary school teachers. Three components of the syndrome are analyzed: emotional exhaustion, depersonalization and lack of self-fulfillment. Results indicate that 43% of teachers are prone to develop the syndrome in a sh...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Fernández, Manuel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2002
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/842
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/842
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:psychological burnout
teacher
elementary school
desgaste psíquico
maestro
escuela primaria
Descripción
Sumario:This research studies the psychological burnout syndrome on a sample of 264 elementary school teachers. Three components of the syndrome are analyzed: emotional exhaustion, depersonalization and lack of self-fulfillment. Results indicate that 43% of teachers are prone to develop the syndrome in a short lapse of time. The components of the syndrome are discussed and related to sociodemographic variables in which the teachers are immersed.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).