Gender and Child Rearing in Lima: the Boys and Girls from the District of San Juan de Lurigancho, Lima
Descripción del Articulo
Gender inequality constitutes a relevant problem for the improvement of the indicators of human development in society. To this end, we examined 241 mother-child dyads in an elementary school in the district of San Juan de Lurigancho, in the city of Lima. The sample was comprised of 119 boys and 122...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/976 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/976 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | gender inequalities factor analysis results oriented attitude Desigualdades de género análisis factorial orientación al logro |
| Sumario: | Gender inequality constitutes a relevant problem for the improvement of the indicators of human development in society. To this end, we examined 241 mother-child dyads in an elementary school in the district of San Juan de Lurigancho, in the city of Lima. The sample was comprised of 119 boys and 122 girls, aged 7 to 9 years. Measurements were obtained through the Mother-Child Relationship Stimulation Scale (Panduro, 1998a) in a self-report. To identify the different components of child rearing, we applied factorial analyses. Results show that boys and girls have similar rearing conditions; however, in Socialization Mediation, boys obtain a higher value (p < .05). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).