Investigation on Gender and Leadership in STEM in Higher Education: Methodology Design
Descripción del Articulo
Institutional actions and policies implemented by universities hold the potential to significantly impact the inclusion of women in leadership roles within STEM fields. This article describes the methodological design approved by the local ethics committee to conduct the research in Brazil, with the...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/6611 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/6611 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | discursive productions Brazil gender career experiences leadership STEM producciones discursivas Brasil género experiencias profesionales liderazgo produções discursivas gênero experiências profissionais liderança |
Sumario: | Institutional actions and policies implemented by universities hold the potential to significantly impact the inclusion of women in leadership roles within STEM fields. This article describes the methodological design approved by the local ethics committee to conduct the research in Brazil, with the primary objective of understanding the degree to which discursive productions on gender affect women’s career experiences and leadership paths within STEM fields in higher education. Discursive productions include structures of power such as university policies, climate, culture, and projects. It is expected that the work will provide valuable insights and support for researchers sharing similar goals and who work to reduce gender inequalities in STEM. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).