The strategy in learning
Descripción del Articulo
The learning strategy shows how people who learn, think and solve problems successfully are strategic. So a person is strategic plans, evaluates and regulates their own mental processes.Therefore, the use of strategies in learning aims to select, combine and redesign cognitive processes. A learning...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Le Cordon Bleu |
Repositorio: | Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.52.234.130.152:article/28 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/28 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Strategy, strategic thinking, learning strategies, learning Estratega, pensamiento estratégico, aprendizaje de estrategias, aprendizaje |
Sumario: | The learning strategy shows how people who learn, think and solve problems successfully are strategic. So a person is strategic plans, evaluates and regulates their own mental processes.Therefore, the use of strategies in learning aims to select, combine and redesign cognitive processes. A learning strategy is a sequence of activities; consequently, an apprentice strategist must learn to design, plan the purposes of learning, and organize and lead those processes to achieve the desired competition. Strategic training therefore lies in both the acquisition of planning processes, the forecasting of instruments and the implementation and implementation of strategies to achieve the desired performance. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).