Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.

Descripción del Articulo

The study aimed to evaluate the connection between environmental education and attitudes towards preservation in the students of the “Sagrado Corazon de Jesús” secondary education establishment in Phara-Puno-Peru. It is basic research, with a bivariate relationship and quantitative approach, with an...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Chipana Nina, Ynocencio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad José Carlos Mariátegui
Repositorio:Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.ujcm.edu.pe:article/238
Enlace del recurso:https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/238
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cambio climático
Educación en salud
Eco eficiencia
Gestión de riesgos
id REVUJCM_9bab498d092e496028369903e31e3f84
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ujcm.edu.pe:article/238
network_acronym_str REVUJCM
network_name_str Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM
repository_id_str .
spelling Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.Educación ambiental y actitudes de conservación en los estudiantes de la Institución educativa secundaria “Sagrado Corazón de Jesús” de Phara – Puno -Perú.Chipana Nina, YnocencioCambio climáticoEducación en saludEco eficienciaGestión de riesgosThe study aimed to evaluate the connection between environmental education and attitudes towards preservation in the students of the “Sagrado Corazon de Jesús” secondary education establishment in Phara-Puno-Peru. It is basic research, with a bivariate relationship and quantitative approach, with an observational and transversal design with the participation of 50 students in the survey called Education and environmental preservation. The results show direct, significant relationships with different levels of weak to moderate between preservation attitudes with education in climate change, health, eco-efficiency and risk and disaster management, which in general allow us to conclude that there is a moderate positive relationship between environmental education and preservation attitudes (Rho is r=0.432 and p=0.002El estudio se propuso evaluar la conexión entre la educación ambiental y las actitudes hacia la preservación en los alumnos del establecimiento de educación secundaria “Sagrado Corazón de Jesús” de Phara-Puno-Perú. Es investigación básica, de relación bivariada y enfoque cuantitativo, de diseño observacional y transversal con la participación de 50 estudiantes en la encuesta denominada Educación y preservación ambiental, Los resultados muestran relaciones directas, significativas con distintos niveles de débil a moderado entre actitudes de preservación con educación en cambio climático, salud, ecoeficiencia y gestión de riesgos y desastres, los que en general permiten concluir que existe relación positiva moderada entre educación ambiental y actitudes de preservación ( Rho es r=0.432 y p=0.002Universidad José Carlos Mariátegui2024-06-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/23810.37260/rctd.v8i16.1REVISTA CIENCIA Y TECNOLOGÍA - Para el Desarrollo - UJCM; Vol. 8 Núm. 16 (2022): REVISTA CIENCIA Y TECNOLOGÍA Para el Desarrollo - UJCM; 9-272413-70572411-8044reponame:Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCMinstname:Universidad José Carlos Mariáteguiinstacron:UJCMspahttps://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/238/203https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.esinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.ujcm.edu.pe:article/2382024-08-22T18:26:16Z
dc.title.none.fl_str_mv Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.
Educación ambiental y actitudes de conservación en los estudiantes de la Institución educativa secundaria “Sagrado Corazón de Jesús” de Phara – Puno -Perú.
title Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.
spellingShingle Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.
Chipana Nina, Ynocencio
Cambio climático
Educación en salud
Eco eficiencia
Gestión de riesgos
title_short Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.
title_full Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.
title_fullStr Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.
title_full_unstemmed Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.
title_sort Environmental education and conservation attitudes in the students of the Institution secondary school “Sacred Heart of Jesus” of Phara – Puno -Peru.
dc.creator.none.fl_str_mv Chipana Nina, Ynocencio
author Chipana Nina, Ynocencio
author_facet Chipana Nina, Ynocencio
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Cambio climático
Educación en salud
Eco eficiencia
Gestión de riesgos
topic Cambio climático
Educación en salud
Eco eficiencia
Gestión de riesgos
description The study aimed to evaluate the connection between environmental education and attitudes towards preservation in the students of the “Sagrado Corazon de Jesús” secondary education establishment in Phara-Puno-Peru. It is basic research, with a bivariate relationship and quantitative approach, with an observational and transversal design with the participation of 50 students in the survey called Education and environmental preservation. The results show direct, significant relationships with different levels of weak to moderate between preservation attitudes with education in climate change, health, eco-efficiency and risk and disaster management, which in general allow us to conclude that there is a moderate positive relationship between environmental education and preservation attitudes (Rho is r=0.432 and p=0.002
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-06-05
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/238
10.37260/rctd.v8i16.1
url https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/238
identifier_str_mv 10.37260/rctd.v8i16.1
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/238/203
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad José Carlos Mariátegui
publisher.none.fl_str_mv Universidad José Carlos Mariátegui
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA CIENCIA Y TECNOLOGÍA - Para el Desarrollo - UJCM; Vol. 8 Núm. 16 (2022): REVISTA CIENCIA Y TECNOLOGÍA Para el Desarrollo - UJCM; 9-27
2413-7057
2411-8044
reponame:Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM
instname:Universidad José Carlos Mariátegui
instacron:UJCM
instname_str Universidad José Carlos Mariátegui
instacron_str UJCM
institution UJCM
reponame_str Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM
collection Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846787442848301056
score 13.088951
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).