Study habits and academic performance in foreign language students
Descripción del Articulo
This review article analyzes the digital competencies of teachers and their implication on teacher performance in Latin America in the face of the remote education modality due to the COVID-19 pandemic. The qualitative methodology used contemplates a documentary research design, resorting to the sy...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Huánuco |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Huánuco |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.localhost:article/233 |
Enlace del recurso: | http://revistas.udh.edu.pe/index.php/udh/article/view/367e |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | competencias digitales desempeño docente herramientas tecnológicas educación remota servicio educativo competências digitais desempenho do ensino ferramentas tecnológicas educação à distância serviço educacional digital educação digital competencies teaching performance technological tools remote education educational service |
Sumario: | This review article analyzes the digital competencies of teachers and their implication on teacher performance in Latin America in the face of the remote education modality due to the COVID-19 pandemic. The qualitative methodology used contemplates a documentary research design, resorting to the systematic review of different national and international bibliographic sources, such as normative documents, reports, scientifc articles, books and organizational websites. The scientific articles reviewed are indexed in reliable databases such as Web of Science (ESCI), Scielo, Latindex. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).