Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces

Descripción del Articulo

he rapid cyberspace evolution and the volatility of both, websites as well as online media requires an ongoing education of the technique and study methods. We have developed a new model of analysis, unifying previous designs and completing it with a contrasted results validation system. We confront...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Jiménez Carreira, Manuel, Álvarez Marcos, José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/957
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/957
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:ciberespacio
análisis de cibermedios
comunicación digital
diseño web
metodología y Web 2.0
cyberspace
cybermedia analysis
digital communication
web design
methodology and Web 2.0
id REVUDEP_845f27a04ce3be64579c1109a9ae2b88
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/957
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian DiocesMetodología de análisis y evaluación de sitios web 2.0. El caso de las Diócesis AndaluzasJiménez Carreira, ManuelÁlvarez Marcos, Joséciberespacioanálisis de cibermedioscomunicación digitaldiseño webmetodología y Web 2.0cyberspacecybermedia analysisdigital communicationweb designmethodology and Web 2.0he rapid cyberspace evolution and the volatility of both, websites as well as online media requires an ongoing education of the technique and study methods. We have developed a new model of analysis, unifying previous designs and completing it with a contrasted results validation system. We confront this query from a global perspective and in line with Web 2.0 and social media.For this we start from the Communication Model Website (WCM), developed by Juan Narbona, which analyzes websites using four pillars: content and services, technical instruments, promoters and visitors. This model, valid for Web 1.0, was updated by Daniel Arasa in the Online Communication Model (OCM), which adds a fifth pillar to contemplate social media taking into consideration social media. Also take into account we lean on a quantitative method measurement system the Sistema Articulado de Análisis de Cibermedios (SAAC), for further validation.La acelerada evolución del ciberespacio y la volatilidad tanto de los sitios web como de los medios online requiere una permanente adecuación de las técnicas y de los métodos de estudio. Hemos desarrollado un nuevo modelo de análisis, unificando propuestas anteriores y completándolo con un sistema de validación de resultados contrastado. Afrontamos la investigación desde una perspectiva global y en consonancia con la Web 2.0 y los medios sociales. Para ello partimos del Website Communication Model (WCM), desarrollado por Juan Narbona, que analiza los sitios webs utilizando cuatro pilares: contenidos y servicios, instrumentos técnicos, promotores y visitantes. Dicho modelo, válido para la Web 1.0, fue actualizado por Daniel Arasa en el Online Communication Model (OCM), que añade un quinto pilar para contemplar los medios sociales. Y para completarlo nos apoyamos en un sistema de medición cuantitativa tan contrastado como el Sistema Articulado de Análisis de Cibermedios (SAAC).Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2018-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/957Revista de Comunicación; Vol. 17 No. 2 (2018); 142-163Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 2 (2018); 142-1632227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/957/923Derechos de autor 2018 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/9572019-08-19T17:44:25Z
dc.title.none.fl_str_mv Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
Metodología de análisis y evaluación de sitios web 2.0. El caso de las Diócesis Andaluzas
title Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
spellingShingle Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
Jiménez Carreira, Manuel
ciberespacio
análisis de cibermedios
comunicación digital
diseño web
metodología y Web 2.0
cyberspace
cybermedia analysis
digital communication
web design
methodology and Web 2.0
title_short Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
title_full Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
title_fullStr Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
title_full_unstemmed Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
title_sort Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
dc.creator.none.fl_str_mv Jiménez Carreira, Manuel
Álvarez Marcos, José
author Jiménez Carreira, Manuel
author_facet Jiménez Carreira, Manuel
Álvarez Marcos, José
author_role author
author2 Álvarez Marcos, José
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv ciberespacio
análisis de cibermedios
comunicación digital
diseño web
metodología y Web 2.0
cyberspace
cybermedia analysis
digital communication
web design
methodology and Web 2.0
topic ciberespacio
análisis de cibermedios
comunicación digital
diseño web
metodología y Web 2.0
cyberspace
cybermedia analysis
digital communication
web design
methodology and Web 2.0
description he rapid cyberspace evolution and the volatility of both, websites as well as online media requires an ongoing education of the technique and study methods. We have developed a new model of analysis, unifying previous designs and completing it with a contrasted results validation system. We confront this query from a global perspective and in line with Web 2.0 and social media.For this we start from the Communication Model Website (WCM), developed by Juan Narbona, which analyzes websites using four pillars: content and services, technical instruments, promoters and visitors. This model, valid for Web 1.0, was updated by Daniel Arasa in the Online Communication Model (OCM), which adds a fifth pillar to contemplate social media taking into consideration social media. Also take into account we lean on a quantitative method measurement system the Sistema Articulado de Análisis de Cibermedios (SAAC), for further validation.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/957
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/957
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/957/923
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 17 No. 2 (2018); 142-163
Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 2 (2018); 142-163
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1758371852392071168
score 13.95948
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).