Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces
Descripción del Articulo
he rapid cyberspace evolution and the volatility of both, websites as well as online media requires an ongoing education of the technique and study methods. We have developed a new model of analysis, unifying previous designs and completing it with a contrasted results validation system. We confront...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/957 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/957 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | ciberespacio análisis de cibermedios comunicación digital diseño web metodología y Web 2.0 cyberspace cybermedia analysis digital communication web design methodology and Web 2.0 |
id |
REVUDEP_845f27a04ce3be64579c1109a9ae2b88 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/957 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian DiocesMetodología de análisis y evaluación de sitios web 2.0. El caso de las Diócesis AndaluzasJiménez Carreira, ManuelÁlvarez Marcos, Joséciberespacioanálisis de cibermedioscomunicación digitaldiseño webmetodología y Web 2.0cyberspacecybermedia analysisdigital communicationweb designmethodology and Web 2.0he rapid cyberspace evolution and the volatility of both, websites as well as online media requires an ongoing education of the technique and study methods. We have developed a new model of analysis, unifying previous designs and completing it with a contrasted results validation system. We confront this query from a global perspective and in line with Web 2.0 and social media.For this we start from the Communication Model Website (WCM), developed by Juan Narbona, which analyzes websites using four pillars: content and services, technical instruments, promoters and visitors. This model, valid for Web 1.0, was updated by Daniel Arasa in the Online Communication Model (OCM), which adds a fifth pillar to contemplate social media taking into consideration social media. Also take into account we lean on a quantitative method measurement system the Sistema Articulado de Análisis de Cibermedios (SAAC), for further validation.La acelerada evolución del ciberespacio y la volatilidad tanto de los sitios web como de los medios online requiere una permanente adecuación de las técnicas y de los métodos de estudio. Hemos desarrollado un nuevo modelo de análisis, unificando propuestas anteriores y completándolo con un sistema de validación de resultados contrastado. Afrontamos la investigación desde una perspectiva global y en consonancia con la Web 2.0 y los medios sociales. Para ello partimos del Website Communication Model (WCM), desarrollado por Juan Narbona, que analiza los sitios webs utilizando cuatro pilares: contenidos y servicios, instrumentos técnicos, promotores y visitantes. Dicho modelo, válido para la Web 1.0, fue actualizado por Daniel Arasa en el Online Communication Model (OCM), que añade un quinto pilar para contemplar los medios sociales. Y para completarlo nos apoyamos en un sistema de medición cuantitativa tan contrastado como el Sistema Articulado de Análisis de Cibermedios (SAAC).Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2018-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/957Revista de Comunicación; Vol. 17 No. 2 (2018); 142-163Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 2 (2018); 142-1632227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/957/923Derechos de autor 2018 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/9572019-08-19T17:44:25Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces Metodología de análisis y evaluación de sitios web 2.0. El caso de las Diócesis Andaluzas |
title |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces |
spellingShingle |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces Jiménez Carreira, Manuel ciberespacio análisis de cibermedios comunicación digital diseño web metodología y Web 2.0 cyberspace cybermedia analysis digital communication web design methodology and Web 2.0 |
title_short |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces |
title_full |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces |
title_fullStr |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces |
title_full_unstemmed |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces |
title_sort |
Methodology of analysis and evaluation of websites 2.0. The case of the Andalusian Dioces |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Jiménez Carreira, Manuel Álvarez Marcos, José |
author |
Jiménez Carreira, Manuel |
author_facet |
Jiménez Carreira, Manuel Álvarez Marcos, José |
author_role |
author |
author2 |
Álvarez Marcos, José |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
ciberespacio análisis de cibermedios comunicación digital diseño web metodología y Web 2.0 cyberspace cybermedia analysis digital communication web design methodology and Web 2.0 |
topic |
ciberespacio análisis de cibermedios comunicación digital diseño web metodología y Web 2.0 cyberspace cybermedia analysis digital communication web design methodology and Web 2.0 |
description |
he rapid cyberspace evolution and the volatility of both, websites as well as online media requires an ongoing education of the technique and study methods. We have developed a new model of analysis, unifying previous designs and completing it with a contrasted results validation system. We confront this query from a global perspective and in line with Web 2.0 and social media.For this we start from the Communication Model Website (WCM), developed by Juan Narbona, which analyzes websites using four pillars: content and services, technical instruments, promoters and visitors. This model, valid for Web 1.0, was updated by Daniel Arasa in the Online Communication Model (OCM), which adds a fifth pillar to contemplate social media taking into consideration social media. Also take into account we lean on a quantitative method measurement system the Sistema Articulado de Análisis de Cibermedios (SAAC), for further validation. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/957 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/957 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/957/923 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 17 No. 2 (2018); 142-163 Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 2 (2018); 142-163 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1758371852392071168 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).